2686
Sök

Hjälp mig med "motorspöket"!!!

12 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
Tjaba, nu är det så här att jag har en volvo 945T. Den har rullat 64000 mil ungefär. Har lite ojämn motorgång i början, när man startar den så "hoppar" motorn i några sekunder (tomgång) för att sedan köra jämt. Motorn borde få bensin under startskedet iom att den pumpen är bytt! Vad kan det vara för fel som spökar i motorn??

MVH

11 Inlägg
6 april 2006
Kompressionen! är den ok?
Senast redigerat av Rubbersmoke (7 april 2007)

12 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
Hm den har jag inte kollat om det är något fel på. Hur är det bästa sättet att ta reda på det?

184 Inlägg
6 april 2006
64000 mil inte så konstigt att den håller på att dö, smile

12 Inlägg
6 april 2006
Trådstartare
djRob skrev:
64000 mil inte så konstigt att den håller på att dö, smile

Den dör inte, bara går skumt i början :S Den svara på gas med orginalturbon i! Ska byta turbon i den snart. Men det är just det där i början.. Det låter som om den inte får soppa och "hostar" igång för att sedan gå normalt igen! Men den pumpen byttes för ung ett år sen kanske, så det borde inte vara ngt fel med den, eller?

736 Inlägg
6 april 2006
Är det inte två pumpar? Förpump och huvudpump...är båda bytta, för huvudpumpen är nog inte en sugande pump...

1 Inlägg
6 april 2006
finns mycket som kan "spöka" kallstarventil får för lite bränsle motor som har arbetat så länge kan man räkna med många fel typ tätningar packningar läckage i slangar som du ine ser utan små sprickor som ställer till en hel del och du kan peka ut vad som hels i princip sök felet o du kommer att finna det så småningom......kanske

Sök