3433
Sök

Växellåda saab !

BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
209 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Hej har en Liten fråga Köpte mej en Saab 9000 Tubro -94a för nån månad sen som det var rasad växellåda enligt föra ägaren ! jag ringde o beställde en låda på skrot och satt i den i bilen nu när jag skulle iväg o prova den så var det samma fel som förut att den slirar när man gasar minsta lila ! drar framåt på tomgång ! pratade med flera inan jag rev ner den gammla lådan vad det kunde va o alla sa att det var slutväxel typ ! men den nya lådan jag nu  fått i  är ju okej provad på skrot men exakt samma fel ju ! vad kan det vara ? Nån som har nå tips ?
Kan nämna att jag inte bytte Koppling då det vart stress att få ihop den har inte tittat på den heller !

Liten Fråga bara som jag hoppas nån duktik saab kille kan ! 
tack på förhand
Mvh Roger

82 Inlägg
3 maj 2009
Bara göra om och göra rätt. Förstår att du har haft ont om tid men du skulle ju givitvis bytt koppling.
Surt att riva lådan igen men men.....
Kan ju även kolla så kopplingcylindern funkar som det ska och även slangar.
Senast redigerat av destroyer (3 maj 2009)

209 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
destroyer skrev:
Bara göra om och göra rätt. Förstår att du har haft ont om tid men du skulle ju givitvis bytt koppling.

Så du tror att det är kopplingen ? Aja är väll bara att riva ner då börjar ju lära sen snart blir 3e gången jag tar ner en sån låda nu !

82 Inlägg
3 maj 2009
street_cars skrev:
destroyer skrev:

Så du tror att det är kopplingen ? Aja är väll bara att riva ner då börjar ju lära sen snart blir 3e gången jag tar ner en sån låda nu !

Jag la till bara så du ser att du kollar kopplingcylindern och även slangarna.

209 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
destroyer skrev:
street_cars skrev:
destroyer skrev:

Jag la till bara så du ser att du kollar kopplingcylindern och även slangarna.

Oki tack för hjälpen ! blir att skruva lite låda nu bara så den går snart igen tack tack

81 Inlägg
18 februari 2010
Svaret är enkelt! om det slirar är det kopplingen som är slut

TM racing

209 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Var ju lite kneppigt med denna bil !!! kopplingen var ju som ny men sentrum på lamell hade lossna och snurra runt där inne  Bilen är iallefall borta nu

Sök