För den som är intresserad så är bilen givetvis startad och körd. Stress meckade hela förra veckan för att ta mig till Gelleråsen med STCS. Bilen går som en klocka!
En bekant har gjort programmet i bilen och specificerar det till ~400hp/550nm+. Ladd på cirkus 1,52 bar. (River loss i 100 på 3:an )
Just för stunden står bilen uppallad igen för byte av växellåda. Quaife diffen låg ju och väntade i garaget
Om någon önskar så skall jag försöka filma någon repa under morgondagen.
För den som är intresserad så är bilen givetvis startad och körd. Stress meckade hela förra veckan för att ta mig till Gelleråsen med STCS. Bilen går som en klocka!
En bekant har gjort programmet i bilen och specificerar det till ~400hp/550nm+. Ladd på cirkus 1,52 bar. (River loss i 100 på 3:an )
Just för stunden står bilen uppallad igen för byte av växellåda. Quaife diffen låg ju och väntade i garaget
Om någon önskar så skall jag försöka filma någon repa under morgondagen.
// Axel
Det är väll klart vi vill se både bild och film! Upp met bara!
nice kul att bilen går bra härligt med ny låda och Quaife diff.
Ja, det var kul så länge det varade..
Stor missförstånde mellan mig och "lådbyggaren". Jag trodde att lådan var fylld med olja, vilket den givetvis inte var. (Varför kontrollerade jag inte detta?! ) Resulterade i 6 mil och sen tvärstopp.
Lådan får monteras ner igen. Plockas isär och vänta på nya lager. Tråkig tabbe.. Men det är väl sådant som händer
nice kul att bilen går bra härligt med ny låda och Quaife diff.
Ja, det var kul så länge det varade..
Stor missförstånde mellan mig och "lådbyggaren". Jag trodde att lådan var fylld med olja, vilket den givetvis inte var. (Varför kontrollerade jag inte detta?! ) Resulterade i 6 mil och sen tvärstopp.
Lådan får monteras ner igen. Plockas isär och vänta på nya lager. Tråkig tabbe.. Men det är väl sådant som händer
Nä fy fan va trist Sånt vill man ju bara inte ska hända...
Låter lite konstigt att den varit inne på renovering o sen att dom inte fyller lådan me olja igen
kul projekt som sagt, jävligt tråkigt med lådan. hoppas du får snurr på den snart igen
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.