Jo det finns gott om gods! Grundregeln är: Du kan borra 0.100" (Max lär vara 0.125"-jämför med chevas 350,som jag tror klarar max 0.060) ,Plana toppen 0.100"-vilket ger ett komp på c:a 9.2:1 max även där 0.125" 0.100"=2.54mm Det e ganska mycket.
Orig borr på alla Slant Six är 3.400"
Slag är 3.625 på lilla sexan,och 4.125" på 225'an
Max volym du kan få utan att bygga om botten radikalt är 3.525" i borr X 4.25" i slag vilket ger 249 cui.
Jag har ägt en Lancer med 235cui,Clifford Performance Ram-insug,Holley 500cfm tvåport,Dubbla Tre-ett headers , ganska hysterisk kam, planad och portad topp med 1.81/2.00 ventiler samt ett fogger lustgassystem. Tyvärr var tändningen-en gammal Holley Twinspark rätt sliten,så jag fick inte bilen att gå bra,men när det funkade var den otäck!
Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!