3353
Sök

Panel Display på Saab 9-3

34 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
tjena alla bil experter smile
Jag har köpt en saab 9-3 2,0 Turbo 98 års modell och varje gång jag startar bilen så står det på panel display "Bakljus ur funktion" men bakljus och alla andra ljus fungerar som de ska, och så vill jag även fråga att panel display verkar trasig den vissar inte några pixlar samt ACC display där man ser temp, fläkt nivå osv, så jag undrar om det är någon som vet om det går att fixa den? om ej vad kan det kosta att köpa ny och tror ni att det finns nån likadan saab på skroten där jag kan ta av displayn från o byta?

OEM <3
6 957 Inlägg
7 maj 2009
Du har alltså pixelfel i SID:en och i Klimatdisplayen? Grattis..standard Saab big_smile

En ny SID kostar hos Saab ca 4000 med allt arbete, klimat vet jag ej.
Är man lite händig går det att fixa sj. vet att det går att ordna med bakplåtspapper
och värmepistol tongue

Om du nu inte orkar detta så kolla med din lokala skrot eller dessa www.sdcc.se.

Har för mig "TBOC_Razor" här på Garaget har rätt bra koll på detta..men ja minns inte
om det var han.

Mvh

OEM <3

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 maj 2009
Vet andra som hittat begagnade från skrotar och bytt.
Kolla runt och se hur utbudet ser ut.

Vad det kostar att köpa nytt från SAAB vågar jag inte gissa på. Sånt brukar vara snordyrt.

Att det blir pixelfel i displayen verkar vara ett standardfel.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Saab
344 Inlägg
7 maj 2009
håll ut, TBOZ_RAZOR kollar nog snart in i tråden wink

34 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
tack för svaret, jag får vänta på honom, och vet du om "Bakljus ur funktion" problemet?
Senast redigerat av uneo (7 maj 2009)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 maj 2009
håller med de andra om "tboc_razor". Sen om att baklysena är ur funktion, kolla så ingen lampa glappar, o så verkligen alla är hela, kan vara så att de är 2 av samma, så de ser ut som de är en, kolla det, annars kan de vara ngn glöd tröds givare eller va de nu heter som är trasigt

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=34810 där är en guide för o fixa SID:en! smile

Mvh Patrik

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 maj 2009
Hahaha vafan e jag lokalkändis på garaget när det gäller SID-displayer eller vad ??  tongue

Och ja en liten guide finns i mitt galleri, guiden är dock för 9-5 men det är istortsett likadant i 9-3. Det är bara detaljer som skiljer SIDarna åt.

Och Keffy: Det är TBOC_Razor om jag får be wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

OEM <3
6 957 Inlägg
7 maj 2009
TBOC_Razor skrev:
Hahaha vafan e jag lokalkändis på garaget när det gäller SID-displayer eller vad ??  tongue

Och ja en liten guide finns i mitt galleri, guiden är dock för 9-5 men det är istortsett likadant i 9-3. Det är bara detaljer som skiljer SIDarna åt.

Och hur man gör för att plocka ur dom är lite annorlunda iaf

OEM <3

34 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Ja testade nu, Hela SID fick jag ut på två sek det var jätte lätt, men efter allt så är den likadan, enda skillnad jag ser är att det lyser starkare nu.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 maj 2009
Om du har strykt den en gång så prova igen.

Ibland tar det ett par försök innan man får till det, speciellt om man aldrig gjort det innan.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Saab
344 Inlägg
8 maj 2009
TBOC_Razor skrev:

Men förlåt då wink knapparna sitter för nära varandra wink lol

2 Inlägg
30 mars 2010
Testade strykjärnet, funkade dock inte:(
Tog fram lödpennan och drog lite snabbt över varje kontakt till displayen (syntes hur tennet smälte) och nu funkar hela displayen och plasten är hel över kontakterna. Tror inte mitt strykjärn var varmt nog.

Sök