Ska prova det, tror dock inte att det är fel på chipet.
Har ju fungerat innan.
Grejen jag menar sitter strax under spjället, grå/silvrig sak.
Tyckte jag läste i ett annat inlägg att det var tomgångsventil? Stämmer det?
Den sitter ihopkopplad med ett IC rör samt ett rör som går in under plenum och upp till I.A.A enheten. AAC-valve o den historian. Tomgångsmotorn väl?
I manualen står det att den jag menar heter "Air Regulator". Om jag nu ser rätt.
Någons vet vad som händer ifall den är kass?
Kan man möjligtvis kopplat lambdasonden fel? TVÅ ggr?! Det är en universal typ o har 1 svart, 2st vita kablar.
Jag har kopplat ihop svart med svart o slumpmässigt satt ihop dom andra två, spelar det någon roll?
Lambda värdet ligger rätt ifall den är kall som sagt och så fort den blir varm, bara pludder.
Jag har ju kopplat bort kallstartsventilen så den bör ju inte feta på mer än vanligt, tycker man.
Senast redigerat av kingen85 (8 maj 2009)
"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......