2443
Sök

Minneskort till Denver CAD-451!

9 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Hej,

Jag har en Denver CAD-451 stereo i min bil och den klara av att läsa SD minneskort och jag har köpt ett på 4Gb men den läser inte det, är det någon som vet om den ska klara av den storleken eller vad klara den av som max?

Tack på förhand!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
9 maj 2009
Du måste ha ett Multi Media Card (MMC). Tyvärr så är det mycket dyrare, men jag läste på en sida och då kunde man formatera om ett vanligt 1GB SD-kort till antingen fat 32 eller NTSF, så skulle det fungera i stereon. Men ett 4GB har jag väldigt svårt och tro att det skulle fungera, men du kan ju testa och formatera om kortet.

EDIT: Formatera om kortet kan du göra i de flesta digitalkameror som inte är från tidigt 1800-tal.

/Markus
Senast redigerat av -Mackan- (9 maj 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

11 Inlägg
9 maj 2009
Jag antar att kortet u har köpt heter SDHC? För att kortet ska fungera i spelaren krävs det att spelaren läser SDHC kort, den kanske läser vanliga SD kort men skillnaden är att HC står för High Capacity.

Kikade på din spelare på Prisjakt och där står det iaf att den inte klarar SDHC...

Mvh Moell

Sök