3395
Sök

Vilken bil/motor är "bäst" och lättast att trimma?

Meister
6 763 Inlägg
10 maj 2009
#21
Ramrod skrev:
camaro67 skrev:
pattilatti2 skrev:
köp en 850 t5 som är chippad så har du dina 300 hk

samma med en saab9000 cde fast chippad avgas osv 300hk.

Bägge ser bättre ut än en 940 tongue

Inte många kr att lägga på de sen, så har du 350hk..

Med ett simpelt chipp kommer du inte i närheten av några 300hk...

Bullshit!   Jag hade 310 bänkade HK i min T5:a    476Nm   i vrid
Med orginal motor & chip.    Org. 15T   turbo

Vad jag kan få fram på autotech så har jag mycket svårt att tro att du har bänkat 310hk med bara chip då deras steg 1 vilket bara är chip ger 280hk.


Meister
6 763 Inlägg
10 maj 2009
#22
Ramrod skrev:
blacken skrev:
Ramrod skrev:

HAAA!!  Ni har ju slagit i huvet grabbar! smile   Finns inget goare motor ljud än det ifrån en vässad, & högvarvig 5:a...   Kan inte slänga upp video här just nu... Men ett utmärkt exempel på en sån motor sitter i Audi S1 tex..   Volvo 5:an är inte mycket sämre där..

Du är tondöv..big_smile

HAHAHA!!!!    Den var bra..  era gamla gjutjärns rävar!

Går att bygga en helaluminium maskin om man vill de med.. din gammla volvoraggare... Sen finns de ju olika roliga sb åxo. 350 är ju igentligen en tråk motor som inte varvar någonting. 327 är en betydligt mycket ballare maskin och sen finns ju det värsta som någonsin har tiollverkats. 302:an som varvar 8500 varv redan standard och det var 1967. Sen att motorjournalister jämförde effekten med 426 hemin måste väll säga någonting om hur elak den är


Kör för DDesign Autoparts n' Streetwear
357 Inlägg
10 maj 2009
#23
Ramrod skrev:
blacken skrev:
Ramrod skrev:

HAAA!!  Ni har ju slagit i huvet grabbar! smile   Finns inget goare motor ljud än det ifrån en vässad, & högvarvig 5:a...   Kan inte slänga upp video här just nu... Men ett utmärkt exempel på en sån motor sitter i Audi S1 tex..   Volvo 5:an är inte mycket sämre där..

Du är tondöv..big_smile

HAHAHA!!!!    Den var bra..  era gamla gjutjärns rävar!

En vässad v8a slår en liten volvo 5a med hästlängder i ljud. Sen har ju T5orna ett ganska stort fel. Dom driver i fel ände..


674 Inlägg
10 maj 2009
#24
Kaalle skrev:
Ramrod skrev:
blacken skrev:

Du är tondöv..big_smile

HAHAHA!!!!    Den var bra..  era gamla gjutjärns rävar!

En vässad v8a slår en liten volvo 5a med hästlängder i ljud. Sen har ju T5orna ett ganska stort fel. Dom driver i fel ände..

Inte min...... he he he he he he !

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
10 maj 2009
#25
camaro67 skrev:
Ramrod skrev:
camaro67 skrev:

Med ett simpelt chipp kommer du inte i närheten av några 300hk...

Bullshit!   Jag hade 310 bänkade HK i min T5:a    476Nm   i vrid
Med orginal motor & chip.    Org. 15T   turbo

Vad jag kan få fram på autotech så har jag mycket svårt att tro att du har bänkat 310hk med bara chip då deras steg 1 vilket bara är chip ger 280hk.

Det är inget skitsnack, jag har bänkat effekten.   Visserligen chippet på 296 BSR Hästar. Sen justerade jag upp hästarna till 310 i bänken med, högre ladd, etanol blandning, raka rör utan katt, luftfilter,,, osv. Enkla grejor. till 310 Hk & 476 Nm.     Med org. 15T Turbo... Den gick som ett As!   Asballt!    smile

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
10 maj 2009
#26
alseryd skrev:
Ramrod skrev:
Kaalle skrev:
En vässad v8a slår en liten volvo 5a med hästlängder i ljud. Sen har ju T5orna ett ganska stort fel. Dom driver i fel ände..

Inte min...... he he he he he he !

Upp till bevis. Hehehe.
Mvh Eva.

Inga problem... big_smile      Gå in på min T5:a på min sida ... Läs & lär....  Titta & njut... drivning i knut! 
.... big_smile
Senast redigerat av Ramrod (10 maj 2009)

With great freedom comes great responsebility

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 maj 2009
#27
Dagis-style! big_smile

"Min pappa är bättre än din!"
"Nehe, din pappa är dum, min är bäst"

lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

8 156 Inlägg
10 maj 2009
#28
En Volvo B230 är ett utmärkt val att utgå ifrån.
Många motorer är lätt-trimmade, men just den motorn finns det väldigt mycket
dokumentation om. Lätt att hitta guider som beskriver hur man trimmar dessa.
B230FK/FT är nog det bästa valet för en nybörjare.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

502 Inlägg
17 maj 2009
#29
Supra mk3! big_smile
3liters rak 6:a med gjutjärnsblock
släng på MLS packning och bättre topplocksbultar så håller motorn för 500+ hästar, finns jänkare som bänkat 700hk på hjulen med 7M-GTE motorn med orginal kolvar, stakar, kammar, orörd topp o.s.v.

Nackdelen är att det är en jäkla tung bil så ska du köra bana är den inte så lämplig, men vara kung på motorvägen går bra tongue

Eller köp nån lätt bil och släng i en supramotor så blir det nog väldigt kul

driver with style
800 Inlägg
17 maj 2009
#30
jag anser att Opels C20Ne e ett ba val. det finns några jänkare som har överladdat en sån med drykt 900hk. visst byter staker å kolvar behövdes jo men fan vevaxeln behöll dom
Origina Kolvar å stakar klara runt 300hk. sen är det lätt att få tag i delar och mkt passar bult on bland opels grejer! big_smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

9 108 Inlägg
18 maj 2009
#31
Opel16V skrev:
jag anser att Opels C20Ne e ett ba val. det finns några jänkare som har överladdat en sån med drykt 900hk. visst byter staker å kolvar behövdes jo men fan vevaxeln behöll dom
Origina Kolvar å stakar klara runt 300hk. sen är det lätt att få tag i delar och mkt passar bult on bland opels grejer! big_smile

Nja. Känns som att det är bättre att hålla sig till en bil med turbo från början så slipper man extremt mycket problem. Ska nog vara en SAAB 900/9-3 eller Volvo som folk nämnt redan om man vill ha 300hk utan bekymmer.


Rycketofta Racing
292 Inlägg
18 maj 2009
#32
glöm cheva sb och bygg på ford wink

//Rycketofta Racing

277 Inlägg
18 maj 2009
#33
Ramrod skrev:
blacken skrev:
Ramrod skrev:

HAAA!!  Ni har ju slagit i huvet grabbar! smile   Finns inget goare motor ljud än det ifrån en vässad, & högvarvig 5:a...   Kan inte slänga upp video här just nu... Men ett utmärkt exempel på en sån motor sitter i Audi S1 tex..   Volvo 5:an är inte mycket sämre där..

Du är tondöv..big_smile

HAHAHA!!!!    Den var bra..  era gamla gjutjärns rävar!

Det finns inget som låter bättre än en C30SE.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!


Sök