3717
Sök

Köpte baslåda,slusteg igår men funkar inte bra :/ hjälp

1 534 Inlägg
12 maj 2009
shoriii skrev:
det är en bmw e34 jag har lagt den i bagageluckan.

bmw e34 är skitsvår bil och få "bra" ljud i
lättaste sättet är att montera den tätt bakom ryggstödet o låta den spela ut genom skidluckan

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 maj 2009
shoriii skrev:
det är en bmw e34 jag har lagt den i bagageluckan.

"Lagt den i bagageluckan"? Eh jaha, så du bara slängde in den där eller? Givetvis menar jag ju hur och var den står! Står den med baksidan mot ryggstödet spelandes mot bakluckan eller? Isåfall så gör som, för som Iam2fast4U nyss sa så ska den spela genom skidluckan om du vill att det ska låta bra. Gör så så att du bygger en ram runt fronten på lådan så att den kommer ut en bit från ryggstödet och öppna skidluckan, då ska du nog se att det blir bra. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

75 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
jag har satt fast den mot ryggstödet i bagageluckan men problemet är att ljudet från högtalarna i bilen ger mer tryck än baslådan. man känenr nästan inte ens att man har baslådan. de här me gain/power lph hph elr nåt sånt var ska man ha dom. full elr halv . och ja undrar tror ni att steget är för svag för basen?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 maj 2009
Till att börja med så måste du då som sagt göra om monteringen. En sedan med baslådan stående bakom ryggstödet spelandes bakåt blir inte bra, tro mig jag har testat... Möjligtvis om du ställer den ca 15-20cm från bakluckan och har skidluckan öppen att du kan få tryck, men det kommer då inte låta bra. Om du vill ha tryck och att det ska låta bra så ställer du lådan så att den spelar genom skidluckan och bygger en ram runt. Då får du in allt tryck i kupén.

Ang. inställningarna så kör du LP på ca 80Hz (smaksak, men utgå från det) och gainen stället du så att den spelar bra med resten av systemet. Gör så då att du slår på stereon med nån låt du brukar spela och vrid upp volymen till ca 75%, vrid sen upp gainen tills det låter illa och vrid sen ner lite igen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

75 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
jag har en sony cd spelare. 4x50w . 2x12 gas . mds slutsteg.

ett problem när jag höjer musiken till typ 60% så stängs den av o startas om igen. va händer?

ljudfantast
1 372 Inlägg
12 maj 2009
försök formulera dina problem bättre, jag blir galen på dina svar.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
13 maj 2009
shoriii skrev:
jag har en sony cd spelare. 4x50w . 2x12 gas . mds slutsteg.

ett problem när jag höjer musiken till typ 60% så stängs den av o startas om igen. va händer?

detta fenomen fick jag förut när jag hade för lite ström till sakerna, kolla upp hur mycket V ditt batteri ligger på.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Sök