2566
Sök

Tona rutor med toningsspray!?

539 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
tjabba...

jag undra om det blir bra om man tonar rutorna med toningsspray lämpad för glas?...är det svårt att få det bra?

eftersom jag är dålig på att undvika få bubblor vid filmtoning så kasnke detta skulle va ett bra alternativ?

202 Inlägg
9 april 2006
Tror det är svårt o få det bra.   

Sett det någon gång och då var det väldigt ojämnt/flammigt och det blir olika mörkt beroende på hur mkt man sprayar osv..   Sen är det väl svårt att få bort sen? 

Solarplexius är ju en smidig lösning med mörka lexanskivor som man "snäpper fast" på insidan och får toningen på det viset.  Jag har haft det men gillar det inte riktigt.

Så toningsfilm lagd på ett bra sätt är nog det bästa man kan ha iaf tror jag..

Man nog att våga köra en tjejbil :)

311 Inlägg
10 april 2006
Den tanken slog mig åsså, men den blev bortslagen på några få sekunder...

539 Inlägg
10 april 2006
Trådstartare
Pitzon skrev:

Sett det någon gång och då var det väldigt ojämnt/flammigt och det blir olika mörkt beroende på hur mkt man sprayar osv..   Sen är det väl svårt att få bort sen? 

Solarplexius är ju en smidig lösning med mörka lexanskivor som man "snäpper fast" på insidan och får toningen på det viset.  Jag har haft det men gillar det inte riktigt.

jo jag såg detta allternativet i en annan tråd...men det va så sablans dyrt:S

297 Inlägg
10 april 2006
Mazda6needspeed skrev:
Pitzon skrev:

jo jag såg detta allternativet i en annan tråd...men det va så sablans dyrt:S

lol du såg det 2 inlägg upp :p

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

433 Inlägg
10 april 2006
Det skulle jag nog aldrig ge mig på, det är inte svårt att lägga på solfilm, har du bara rätt saker till det så, en rejäl gummiskrapa att dra ut det värsta med. Och sen lite mindre för dom mindre..och är rutan lite "rundad" så tar du bara en värmepistol och värmer på bubblorna som blir i vecken och sen drar du bara ut dom, 2-3 000:- om du lämnar in den hos en "riktig solfilmare" annars så brukar man kunna få bra hjälp i bekantskapskretsen! smile

5 Inlägg
10 april 2006
Kul idag på besiktningen...det första de säger e att jag ska riva väck toningen på fram sidorutorna som e proffstonat...har kommit undan både snutar o besiktningar innan men idag tog lyckan slut...ombesiktning! Fick ett tips att köpa två vanliga framrutor från nån skrotfirma o slänga dit dem o sen byta tbaz efter besiktningen...muahahahahaha...! wink

" I`m not driving fast, I`m flying low "
VIGGEN POWER

1 453 Inlägg
10 april 2006
RICO_VAMP skrev:
Kul idag på besiktningen...det första de säger e att jag ska riva väck toningen på fram sidorutorna som e proffstonat...har kommit undan både snutar o besiktningar innan men idag tog lyckan slut...ombesiktning! Fick ett tips att köpa två vanliga framrutor från nån skrotfirma o slänga dit dem o sen byta tbaz efter besiktningen...muahahahahaha...! wink

Smart...

10 287 Inlägg
10 april 2006
Veva ner och ta bort veven , alternativt säkringen. Finns ingen krav på sidorutor.

/Göran

xBjorlingx skrev:
Det skulle jag nog aldrig ge mig på, det är inte svårt att lägga på solfilm, har du bara rätt saker till det så, en rejäl gummiskrapa att dra ut det värsta med. Och sen lite mindre för dom mindre..och är rutan lite "rundad" så tar du bara en värmepistol och värmer på bubblorna som blir i vecken och sen drar du bara ut dom, 2-3 000:- om du lämnar in den hos en "riktig solfilmare" annars så brukar man kunna få bra hjälp i bekantskapskretsen! smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 417 Inlägg
10 april 2006
haha. bra svar big_smile
Lite paff dom skulle bli om man besiktar bilen i feb. och kommer med rutorna nere smile

IT-Tekniker
144 Inlägg
10 april 2006
Sharky skrev:
Veva ner och ta bort veven , alternativt säkringen. Finns ingen krav på sidorutor.

/Göran

xBjorlingx skrev:

Det där funkar inte.. killen på stället jag köpte solfilmen av sa att många försökt sig på det där men besiktningsmännen är ju inte hur dumma i bollen som helst..

3 120 Inlägg
10 april 2006
Solarplexius kan jag inte rekommendera. De jag såg var ganska tjocka lexan-plexi liknande skivor. Vill man kunna veva ner sina "tonade" rutor blir det svårt.

5 Inlägg
11 april 2006
;O) ..en bekat till mig vevade ner rutorna o tog väck vevarna innan besiktningen...problemet var att besiktningsgubben hittade vevarna på golvet i baksätet o testade o veva upp de kolsvartaframrutoena ..hahahaha..;O)

" I`m not driving fast, I`m flying low "
VIGGEN POWER

424 Inlägg
11 april 2006
RICO_VAMP skrev:
;O) ..en bekat till mig vevade ner rutorna o tog väck vevarna innan besiktningen...problemet var att besiktningsgubben hittade vevarna på golvet i baksätet o testade o veva upp de kolsvartaframrutoena ..hahahaha..;O)

hahahahaha så jävla bra big_smile
ska iaf tipsa en kompis om detta, han har rejält tonade rutor

**// Toyota \\**

Blixten
1 Inlägg
13 april 2006
Hahaha min dumme granne försökte sig på ett gött försök förra året han hade hel tonat helt om inklusive framrutan.. Men han fick bara gladligen åka rakt igenom och komma tillbaka innom en månad för om besiktning .. hahaha akta er

The one and only
1 091 Inlägg
13 april 2006
mojito_79 skrev:
Hahaha min dumme granne försökte sig på ett gött försök förra året han hade hel tonat helt om inklusive framrutan.. Men han fick bara gladligen åka rakt igenom och komma tillbaka innom en månad för om besiktning .. hahaha akta er

vilken stjärna!!!! smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

8 156 Inlägg
13 april 2006
Lite sjukt att dom är så kontrollbenägna. Fast det är klart, det är ju ganska så bra om man kan få ögonkontakt med föraren i bilen också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

IT-Tekniker
144 Inlägg
16 april 2006
mojito_79 skrev:

Vem fan e så dum så man tonar framrutan???

433 Inlägg
17 april 2006
dG skrev:
mojito_79 skrev:

Vem fan e så dum så man tonar framrutan???

Ja, precis..inte bara att det är som en rullande måltavla för polisen det är desutom livsfarligt för alla parter..kul att möta någon med tonad framruta som knappt ser motorhuven framför sig..

Sök