3030
Sök

Någon datakunnig??

Trucker
2 710 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Hej!

Installerade igår Internet Explorer 8 på datorn (fick uppdateringsmedelande) och nu ångrar jag mig mer än allt annat.. hmm

Någon som vet hur jag återgår till Internet Explorer 7? Försökte ladda ner den på Microsofts sida men då får jag meddelandet om att den versionen redan finns på min dator..?:S

Vore tacksam för snabb o effektiv svar

Mvh

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Ingen ? yikes

Fart missbrukare

631 Inlägg
14 maj 2009
Som "datakunnig" känner jag mig skyldig att be dig att sluta använda Explorer, Kör Firefox istället smile

Om inte det biter, och du mååååstet använda explorer, så får du ta bort explorer helt först, sen ladda ner 7 ...  Lite knepigt .

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
14 maj 2009
Avinstalera IE8 o ta hem nåt via ett annat program sen tar du hem 7:an.
Finns säkert annat alternativ med men jag är inget profs på datorer.

Själv kör jag på Firefox för jag tröttnat på Explorer...

Trucker
2 710 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
men hur tar jag bort 8an då :S .. kollat igenom kontrollpanlen .. där man avinstaleerar program osv men ej hittat den hmm

Fart missbrukare

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
14 maj 2009
Går det ens att ta bort iexplorer? Fast frågan är ju, vad i 8an är det som gör att du vill nergradera dig igen?
Men iaf, jag är inne på samma spår som Arradin ändå, Firefox är det enda rätta.

Whine whine!

66 Inlägg
14 maj 2009
I 'Lägg till/ta bort program' på kontrollpanelen, klicka i 'visa uppdateringar'. Sen ska du kunna hitta 8:an i listan. Tror datorn återställer till 7:an automagiskt. Det funkar så med 7 till 6:an iallafall. Om du inte måste ha Internet explorer så gör som tidigare förslag, kör Firefox istället.
Senast redigerat av fuzzmower (14 maj 2009)

Politik är konsten att leta efter problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.

Trucker
2 710 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
Men om jag installerar Firefox och det råkar bli ngt därefter.. gäller garantin fortfarande? Köpt på OnOff..

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
fuzzmower skrev:
I 'Lägg till/ta bort program' på kontrollpanelen, klicka i 'visa uppdateringar'. Sen ska du kunna hitta 8:an i listan. Tror datorn återställer till 7:an automagiskt. Det funkar så med 7 till 6:an iallafall. Om du inte måste ha Internet explorer så gör som tidigare förslag, kör Firefox istället.

Tack så mkt !!

Återställt till 7an nu smile

Fart missbrukare

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
14 maj 2009
BMWgrabben skrev:
Men om jag installerar Firefox och det råkar bli ngt därefter.. gäller garantin fortfarande? Köpt på OnOff..

Vanlig programvara påverkar inte garantin vad som än händer... Dock är det ändå större risk att nåt händer om du fortsätter använda internet explorer istället för att skaffa firefox.

Whine whine!

631 Inlägg
14 maj 2009
Garantin påverkas ej av Mjukvara, och täcker inte mjukvara heller.

Garantin på datorn gäller endast Hårdvaran, den fysiska datorn.. Så det behöver du inte oroa dig över.

Jag har kollat lite snabbt, och det ser inte ut som om du KAN nergradera IE , på ett enkelt sätt för en normal använda.. får installera om hela windows i så fall.. Hrm..

804 Inlägg
14 maj 2009
BMWgrabben skrev:

Jag har inte garvat så mycket på länge lol

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 maj 2009
Jag låna tråden, jag inte är så expert eller och behöver lite mer kött på ben och har en fråga: att ta bort internet explorer och använda Firefox, vad är skillnaden? Behåller man samma Internet adress?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

631 Inlägg
14 maj 2009
alain skrev:
Jag låna tråden, jag inte är så expert eller och behöver lite mer kött på ben och har en fråga: att ta bort internet explorer och använda Firefox, vad är skillnaden? Behåller man samma Internet adress?

Hej,

Du tar inte bort Internet Explorer för att använda Firefox.  Det är 2 olika program, 2 olika Webläsare bara.
Så allt är likadant, fungerar likadant, det är bara det att Firefox har bättre säkerhet, mer funktioner, mer lättanvänt osv ..

Så man laddar helt enkelt bara ner firefox, och när man startar upp första gången, så frågar den om man vill använda som Standardläsare... Bara att klicka ja och köra ( Då öppnas länkar du klickar på osv till Firefox ) ..

Du kan naturligtvis använda både IE och Firefox samtidigt, eller välja när du ska använda vilken, precis som vilka andra program som hellst.

Lycka till.

66 Inlägg
14 maj 2009
BMWgrabben skrev:
fuzzmower skrev:

Tack så mkt !!

Återställt till 7an nu smile

Varsågod smile

Politik är konsten att leta efter problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 maj 2009
Arradin skrev:
alain skrev:

Hej,

Du tar inte bort Internet Explorer för att använda Firefox.  Det är 2 olika program, 2 olika Webläsare bara.
Så allt är likadant, fungerar likadant, det är bara det att Firefox har bättre säkerhet, mer funktioner, mer lättanvänt osv ..

Så man laddar helt enkelt bara ner firefox, och när man startar upp första gången, så frågar den om man vill använda som Standardläsare... Bara att klicka ja och köra ( Då öppnas länkar du klickar på osv till Firefox ) ..

Du kan naturligtvis använda både IE och Firefox samtidigt, eller välja när du ska använda vilken, precis som vilka andra program som hellst.

Lycka till.

Tack för förklarningen.smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 maj 2009
Första gången du startar Firefox kommer den dessutom fråga om du vill importera bokmärken och skit från Internet Explorer så du får över dem också..om inte kan man göra det väldigt enkelt i efterhand också.
Arkiv->Importera.

Internet Explorer måste bort från denna jord!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 maj 2009
En annan fråga: jag har också en bärbar (Acer) när jag sätter på den utan laddare, hela bak grund är rosé aktigt, när jag sätter på den med laddare då är bakgrund vit, kan det vara dags att bytta batteri? eller är det annat?
Dator är 2 år gammal

Trucker
2 710 Inlägg
14 maj 2009
Trådstartare
El_Capitano skrev:
BMWgrabben skrev:

Garvade ihjäl mig big_smile

Använd firefox eller google chrome. Jag använder Chrome, jävligt med den. Internet Explorer är skit

Fan va taskiga ni e tongue

Fart missbrukare

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 maj 2009
alain skrev:
En annan fråga: jag har också en bärbar (Acer) när jag sätter på den utan laddare, hela bak grund är rosé aktigt, när jag sätter på den med laddare då är bakgrund vit, kan det vara dags att bytta batteri? eller är det annat?
Dator är 2 år gammal

Enda gången du måste byta batteri är om du märker att batteritiden är ruggigt förkortad, något den mycket väl kan vara efter 2 års tid..
Att den är rosa kan knappast ha med ditt batteri att göra, kanske är det att den snålar på strömmen när den startar utan nätdel och det blir rosa- aktig bild bara?

Sök