Igår blev det inte så jätte mycket gjort då vi fastnade med hur vi skulle göra med drivaxlarna fram och vi saknades en speciell hylsa, men förhoppningsvis kommer vi förbi detta idag
som synes så kom motorn och växellådan ut idag gick ganska smärtfritt faktiskt! Växlelådan plockades sedan isär och har rengjorts. Enda turbon (den som rasade) hade gigantiskt glapp i lagert medans denandra var rätt kry. Lamellen var ganska slut och utrampningslagert kass... Men nya turbos är på väg hem och samma sak med kopplingen! Blir inte Rs4 koppling utan värre grejjor med 5 puckad sinter lammel och 6.1kg svänghjul kommer mer bilder från det som hänt imorgon!
Ser bra ut! Hoppas verkligen ridsramen håller... Då kommer sommaren bli riktigt skoj!
Lycka till!
aa får hoppas det flyter på rätt bra
ska ner och trycka dit den andra turbon nu efter lite moddifikation då de nya turbosen är större och där är j-vligt lite plats... kommer ta lite bilder med mobilen ikväll och lägga upp någon gång i natt
Ska ni göra något fäste mellan turbo och motor för att avlasta grenrören? Sen undrar jag om det är nya originalturbos, K04 eller någon Eliminatorsnurra?
Ska ni göra något fäste mellan turbo och motor för att avlasta grenrören? Sen undrar jag om det är nya originalturbos, K04 eller någon Eliminatorsnurra?
Blir nog inget extrafäste till turbosen tror jag iallafall... Turbosen är inga orginalturbos men det går inte att se någon skillnad på dessa och en Audi snurra... Alla nummer och dylikt är samma.
Som synes på bilderna nedan så kom den andra turbon på plats nu med inte för att där va gott om plats för den och vissa kopplingar blir väldigt tajta men det går
Imorgon blir det till och åka till audi för att köpa packbox samt kanske beställa ett kombiinstrument och lite andra saker