3870
Sök

Brytarlöst tändsystem?

219 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Ska sätta dit brytarlöst på min B20.Är det någon som har provat detta system eller vet någon som gjort det?
http://www.drevdelar.se/product.do?productId=18300

Kostar att ligga på topp

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
17 maj 2009
Vet inget om just det systemet men det borde väl funka som det ska.
Är ju i princip lika dant som alla andra brytarlösa system, det ända som skiljer från andra tillverkare/återförsäljares är nog tändspolen skulle jag tro.

/Påsen

PÅSEN RACING

219 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
påsen skrev:
Vet inget om just det systemet men det borde väl funka som det ska.
Är ju i princip lika dant som alla andra brytarlösa system, det ända som skiljer från andra tillverkare/återförsäljares är nog tändspolen skulle jag tro.

/Påsen

Ja dom ser ju snarlika ut allihopa.Har tittat på Ignitor,och det är ca:600:- dyrare.Ska slå dom en signal i morgon.Kul om man kan få den att gå lite bättre.
Senast redigerat av AnderL (17 maj 2009)

Kostar att ligga på topp

21 761 Inlägg
17 maj 2009
Ja, med brytarlöst så går motorn bättre. Min far hade ett brytarlöst system från Biltema i sin Amazon, det pajjade iof förra året men jag tror att det ändå hade suttit i bilen i 20-25 år. smile

Nu slog han på stort genom att sätta ett system från 123-ignition, fast det är ett ganska dyrt system tyvärr. Följer inte med någon spole i det systemet, däremot sitter elektroniken inbyggd i fördelaren och man byter alltså ut till en helt ny fördelare.

219 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ja, med brytarlöst så går motorn bättre. Min far hade ett brytarlöst system från Biltema i sin Amazon, det pajjade iof förra året men jag tror att det ändå hade suttit i bilen i 20-25 år. smile

Nu slog han på stort genom att sätta ett system från 123-ignition, fast det är ett ganska dyrt system tyvärr. Följer inte med någon spole i det systemet, däremot sitter elektroniken inbyggd i fördelaren och man byter alltså ut till en helt ny fördelare.

Jo jag har tittat på dom,men tycker inte det är värt dom pengarna.Och så är du begränsad till deras inställningar.

Kostar att ligga på topp

21 761 Inlägg
17 maj 2009
Jo, fast det finns ju flera olika tändkurvor att välja på i enheten så att man kan labba litegrann.

Men prisvärt är det nog inte, håller med dig där. smile
Senast redigerat av Drönirettab (17 maj 2009)

219 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jo, fast det finns ju flera olika tändkurvor att välja på i enheten så att man kan labba litegrann.

Men prisvärt är det nog inte, håller med dig där. smile

Jo det är där som jag är lite fundersam,om deras tändkurva hänger med.Har ganska så bra trimmat.

Kostar att ligga på topp

59 Inlägg
17 maj 2009
Är det bara sätta dit det där enligt instruktioner altså?? Vad ska man ta bort och så liksom?

En man med hjärna kör bil med stjärna.
[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

219 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Man tar bort brytarna och kondingen,och i dom flesta fallen så ska man även byta ut tändspolen.

Kostar att ligga på topp

Sök