Har fått ett litet lurigt fel på min 2.8T V6a 06a BSR Steg 1 chip. Började för några dagar sedan och det kanske bara har hänt 5? gånger..när jag ligger på ex 3an och laddar upp trycket sen pressar ur han så när ja nästan har han fullt så det e dags att växla så bara "dör" han,slår ifrån stänger av laddtrycket typ. Idag hände detta senaste gången och då fick jag nog, För denna gången efter detta hände så blev han helt orkeslös, tror han gick in i ett såkallat "Safe Mode" om det finns? laddade bara till hälften på mätarn så ja körde en liten sväng så sen startade ja om bilen och då va han som vanlig igen... =/ Är väldigt tacksam för några svar!
Hur mkt tappar den i effekt? Går den ner på original laddtryck, inget laddtryck eller tvärdör den?
Är det så att den tvärdör (samma som motorbroms) och kommer tillbaka efter någon sekund låter det som att tryckvakten aktiverats och att bilen sen går ner på grundladdtryck tills en ny körcykel inleds, dvs man startat bilen igen...
Hur länge har du haft BSR:s mjukvara? Har du PPC kan du prova att ladda in trimprogramet igen.
Jag hade låtit en SAAB-verksad koppla in datorn, visar den inga direkta fel så ligger problemet hos BSR. Dvs det är något fel med deras program eller att det inte riktigt matchar bilen...
bumpe inte alls mycket den hugger till som fan och man känner att turbon slutar ladda.. ja sänker ju alltid ner hastigheten direkt det händer och sen funkar det igen. absolut ingen motorbroms man känner att det hugger till och den tappar laddet. har kört med bsrs mjukvara i 1 månad ungefär, ja det blir att åka ner te verkstan imorgon och be dem felsöka den. annars ska ja testa att lägga in stn mjukvara och köra någon vecka och se om det är samma fel.
Det kan inte vara så att den klipper tändningen när laddtrycket blir för högt pga läckande slang, defekt styrning etc. Om det är det du menar med "hugger till".
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
De är många som har haft lite problem med sina V6 Aero efter att ha trimmat hos BSR. Prata med dom om en uppdatering och om de inte funkar anlita en annan leverantör. De är ungefär liknande problem som du har dom flesta har haft!
Låter väldigt mkt som "tryckvakten" som löser ut även att det inte är samma konstruktion som ren tryckvakt som man hade förr... Antingen är det fel i laddtrycksregleringen, fel på tryckgivaren/annan givare eller så är toleransen mellan begärt laddtryck och brytpunkten för tryckvaken för snävt ställda...
tack för alla svar.. har fått tid hos verkstan imorgon så dem får göra en felsökning hittar dem ingentingen så ska ja pröva att rengöra LMM, något tips på en bra rengöring? vad ska man passa sig för? hjälper inte det så ska ja ringa upp BSR!
Det kan inte vara så att den klipper tändningen när laddtrycket blir för högt pga läckande slang, defekt styrning etc. Om det är det du menar med "hugger till".
Tror mer att det är stängning av gassjället, som kan få det till att kännas som att den huggar till.
Kan elektroniken stänga det trots gas på pedalen, eller vadå?
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
min polare har något liknande fel på sin 93 aero, han kör sen när han trycker på kan det bli så där att typ nån limp home eller vad de nu heter slår i !
Pierre9000.. och han har inte en anning om vad det kan vara? Idag så började check ingine lampan lysa också va på verkstan igår och skulle göra en felsökning och tror du deras jävla dator och det funkade nej nej.. strulade såklart:P.. men blir att ringa te en annan verkstad på måndag!!