3950
Sök

Hur långt tid ett bytte av kolvringar c70

62 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
hej undrar hur långt tid man kan räkna med en verkstad ska ta på sig att bytta kolvringar på min volvo c70 t5 aut 99år ?? något jag måste göra då jag har problem med olje trycket, och har kollat olje fällan, och vevhusventlationen reddan eller volvo har gjort det, och bytt massa packningar.

tacksam för all hjälp ang deta och vad kan det kostat? kanske någon som har gjort det på sin volvo me samma motor?

Hojmek
748 Inlägg
19 maj 2009
Athletic skrev:
hej undrar hur långt tid man kan räkna med en verkstad ska ta på sig att bytta kolvringar på min volvo c70 t5 aut 99år ?? något jag måste göra då jag har problem med olje trycket, och har kollat olje fällan, och vevhusventlationen reddan eller volvo har gjort det, och bytt massa packningar.

tacksam för all hjälp ang deta och vad kan det kostat? kanske någon som har gjort det på sin volvo me samma motor?

Har precis gjort det på min, själva bytet på kolvarna tar inte så lång stund, men är ju en hel del att riva innan det momentet! smile

62 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
vad fick dig till att göra din renovering? såg du hade bytt utt en del grejor, vart köpte du in alla saker ifrån?

8 252 Inlägg
19 maj 2009
Om du har problem med trycket så hade jag skippat kolvringarna, det skulle ge en hel del andra symptom med. Jag hade rivit ner tråget och börjat med att byta alla o-ringar mellan tråg och gördel och framförallt röret som leder upp oljan till pumpen, eftersom det brukar gegga igen i silen med dåligt tryck som följd.

62 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
okej, för dom har haft av olje tråget å bytt där å spolat det, men inget som hjälpt värkar det som.

heter det O ringar ?

tack för hjälpen

8 252 Inlägg
19 maj 2009
Om de har fixat det röret och o-ringarna så antar jag att de även mätt och kollat riktigt så att det inte bara är givaren som är dålig? Jag skulle jag inte lämna in en bil för att byta kolvringar om jag inte va absolut 114% säker på att det va just dem. Såvida den inte dricker sanslöst med olja, det ryker blått när du gasar på och den går dåligt så är jag yttsert tveksam till att det är ju ringarna.

62 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
ja det för man hoppas. jag har väldigt lite kunskap i volvo motor å motor över lag, så litar jo på dom, lite därför jag skriver på forum för kolla andra möjligtheter vad fel kan va

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 maj 2009
Hur vet du att du har lågt oljetryck?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

62 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
jag skrev inte det var för lågt, utan det e för högt å tar sig utt över allt, stickan va uppe å locket å olja i hella motorrumet!

62 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
okej, dom har gjort komp prov å vissa sig vara tvåan å trean som va lite mindre tryck, men ska kolla upp det med, tack för hjälpen

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 maj 2009
okej för alla svar du fått är lösningar på för lågt tryck inte för högt tryck.

Då har du inte problem med oljetrycket utan vevhustrycket. då behöver du byta alla kolvringar (3st per kolv) samt kontrollera så att blocket inte är sprucket om det nu är 83mm borr på din motor

http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/jockemotor1.jpg

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök