hej!
jag behöver lite tips och råd innan jag börjar koppla och härja med ljudet i min volvo 760 (sedan). dessa frågor är inte om vilka steg eller eller basar jag ska använda, det är mer om hur jag ska koppla osv så ni som har byggt ljud i er 740/760 får gärna svara.
1. jag har 2 sladdar i lågnivån, en som är blå och den andra är röd, kommer jag behöva en HU med 2 lågnivåutgångar då? jag vet att det finns med sladdar med Y-koppling men steget är ett monoblock av märket MDS klass D (kan inte namnet helt). ska man inte bara behöva en lågnivåsladd då?
2. hur ska jag gå till väga när jag drar +kabeln och lågnivå till skuffen? att jag ska dra under mattan eller under tröskeln är en självklarhet, men hur mycket kommer jag att behöva riva ut? stolar, mattor osv. vet att lågnivå och plus kabel ska hålla sig borta från varann.
3. hur ska man göra med panelen? måste man riva ut denna eller kan man smyga in kablarna på nåt sätt?
4. jag har märkt att skuffen är högre längre in mot ryggstödet så att lådan inte får plats mot ryggstödet, det är inte mycket som skiljer men endå tillräckligt. jag har känt på denna "hylla" och märkt att det är gjort av nån form av papp-skiva så är det bara att kapa där så att man får in baslådan eller kan det bli några problem?
tar tacksamt emot alla mina svar och kan på begäran slänga upp bilder på sladdar m.m