3147
Sök

Fenomen på bilträffar.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 maj 2009
Jag stör mig på följande.

#1. Bilar som stannar mitt i ledet för att prata med en bekant eller låta en fotograf ta en bild så man stannar hela ledet.

#2. Går ledet sakta, som det oftast gör så ska man fan inte börja tuta och skrika för att försöka få det att gå fortare.

#3. Idioter som hänger in i bilen genom rutan när man är stillastående, helst med en cigg i käften som askan trillar ner på sätena ifrån - "får man åka med..?"

#4. Folk som ska börja leka (burna, sladda osv) så man får stenskott och annat på sin egen bil.

#5. Har man en gammal surdiesel osv så behöver man inte varva upp motorn så bakomvarande blir förgiftad i bilen och fronten blir sotig.

#6. Folk som hänger på andras bilar, helt respektlöst.

#7. Personer med dåligt ölsinne som vill slåss direkt man råkar nudda dom med armbågen etc.

#8. Detta är ju det allra värsta!!: Folk som har fetare/finare bil än en själv så man blir så satans avundsjuk! wink

Har glömt massor nu men i stora drag är det detta.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

got stance?
546 Inlägg
22 maj 2009
stör mig på "pilsnerhäckar" som ska föra oväsen. Förstöra en bil så mycket, det gör inte ens skroten.

夢の力

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 maj 2009
v4jessica skrev:
kolvas skrev:
v4jessica skrev:
Visst blir väl så då men känns ändå onödigt o åka på en bilträff då. Många blir ju fulla o då är de väl ingen poäng i att vara där?

det kan väl visst vara en poäng, lika mycket iaf. som att vara full på krogen.
Men visst, blir folk skitfulla & dryga så blir det jobbigt men det kvittar var man är

Det förstås men är dom bara ute efter o gå där o dricka kan dom lika gärna vara hemme o dricka istället

Dom kanske vill gå och kolla på bilar och vara social, men samtidigt festa eftersom det är helg? Jag stör mig åtminstone inte på dom som dricker på träffar... OM dom håller sig i skinnet dvs... Vill minnas att på en av våra träffar här i sundsvall var det nån partyvan med massa folk som började förstöra, bland annat slita ner nån skylt på en parkering, skräpa ner osv, Det är dock väldigt väldigt fel mad
Senast redigerat av _Glenne_ (22 maj 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

President över Brinkland
465 Inlägg
22 maj 2009
Att folk dricker stör ja mig inte på, dock dom som dricker alldeles för mkt blir skitfulla och bråkar osv.
Visst är det gött att ta nån bärs och kolla på fina bilar.
Sen som sagt, folk som hänger på ens bil är aldrig kul heller

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
22 maj 2009
volvo.

Peder DailyFresh

1 798 Inlägg
22 maj 2009
Förstår inte heller vitsen med att dricka alkohol/öl på bilträffar, bara tramsigt att inte kunna hålla sig nykter under några få timmar... Om man nu tvunget måste dricka för att "-det är ju helg" bör man nog uppsöka vård för sitt beroende.
Jag är ingen nykterist, men jag personligen skulle då skämmas ögonen ur mig ifall jag varit full och lyckats fördärva någons bil, varför utsätta sig för sådan risk!?

Supraman
2 300 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
v4jessica skrev:
kawiZz skrev:
v4jessica skrev:
Stör mig mest på folk som ska dricka på träffar. vad är de för mening ?

Är bilträffen på en helg ser jag ju inget som helst problem i det hela, så länge man inte kör därifrån.
Bilträff på en helg utan alkohol är ju som korv med bröd utan korv.

Åter till topic.

Jag stör mig på folk som snor mina öl. Har dock bara hänt en gång.
Stör mig också på att de så kallade racen efter träffarna brukar vara helt utan värde. man byter ställe en massa gånger för snuten alltid ska komma och ha sina långa fingrar med i det hela.

Visst blir väl så då men känns ändå onödigt o åka på en bilträff då. Många blir ju fulla o då är de väl ingen poäng i att vara där?

Om man ska dricka så ska man inte förstöra och sabba för resten.

Vart på div race och ofta så sköter även dom fulla sig men så finns det rötägg som ofta e fulla som inte respekterar säkerheten.
å ett så sprang ett par fulla nötter fram och tillbaka över banan, tillslut så blåstes allt av och bara p,g,a att folk inte lyssnar och använder huvudet.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

huh?
10 427 Inlägg
23 maj 2009
Skitiga/rostiga bilar som burnar sporadiskt (typ vilket märke som helst tongue)
trots att ingen annan uppskattar det.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 maj 2009
aha_100 skrev:
lite oftopic kanske,

men senast jag var på en träff slogs jag av hur många som saknar skattemärke?

varför? är det fult?

Ja, inte fan är det då snyggt med lappar i alla möjliga färger där bak..

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

4 554 Inlägg
23 maj 2009
Mäki skrev:
aha_100 skrev:
lite oftopic kanske,

varför? är det fult?

Ja, inte fan är det då snyggt med lappar i alla möjliga färger där bak..

de e la inte nån som bryr sig om de? alla måste ju ha de så man borser ju från regskylten helt bilen blir ju knappast ful för att den har ett skattemärke ?

btw så tycker jag att det är för mytcke bilar som inte riktigt passar i en utställning visst bilen är blank och fin men varför ställer man ut den när den är helt orörd? känns som man lika gärna kan åka till en bilhandlare för att kolla på en sån bil då.. sen allt de här som redan tidigare tagits upp håller jag med om helt utom de som tycker illa om folk som kör runt på crusingar med toksletna bilar osv de har jag inget emot bara dom gör de snyggt visst är de en toksleten volvo så gfaller de ju men va på en crusing i värmland i sommras och där fick man ett helt annat perspektiv på vad sleten bil innebär, de blir ett stuk det med bilen i sig är inte så dålig som den verkar, dom är kanonfräsha under och har säkert inga problem att bli besiktad men en impala från 64 har ju några år på nacken och alla kan inte vara tokfräsha så varför inte visa upp en som har varit med om både det ena och de andra lite rat stuket dvs

22 Inlägg
23 maj 2009
aha_100 skrev:
lite oftopic kanske,

varför? är det fult?

oftast är de fel färg å matchar inte bilen wink hehe

7 274 Inlägg
23 maj 2009
Något annat med bilträffar måste vara att nästan alla tappar förmågan till att parkera som folk...

277 Inlägg
25 maj 2009
EPA-traktorer.

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
25 maj 2009
Moser skrev:
stör mig alltid på alla som dricker alkohol på bilträffar mad

gott och ta en lr 2 öl big_smile i alla fal för mig som itne har kortet än xD

106 Inlägg
26 maj 2009
Mest extremt men sant. kom en snubbe och bara gick fram till en bil och urinerade på den. inte så speciellt trevligt mår man tycka, kan säga att det har hänt ett antal gg. (Alkohol relaterat)..
Sedan spottande, gärna på marken inte på bilarna.

Avstängd
1 714 Inlägg
26 maj 2009
Hockeyfrillan skrev:
EPA-traktorer.

hemskt med motorintresserade ungdomar som vill skruva och köra fast dem inte är gamla nog för körkort..
kasst att dem får trafikvana och har kul på köpet..
helt fel att dem besöker bilträffar som sker på allmän plats..

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
27 maj 2009
Emilius skrev:
Hockeyfrillan skrev:
EPA-traktorer.

hemskt med motorintresserade ungdomar som vill skruva och köra fast dem inte är gamla nog för körkort..
kasst att dem får trafikvana och har kul på köpet..
helt fel att dem besöker bilträffar som sker på allmän plats..

det roliga är att många a-traktorer som kommer till träffar är finare och i bättre skick än många andra "vanliga" bilar roll

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

1 010 Inlägg
29 maj 2009
VolvoHanna skrev:
ja jag har upplevt en sak till dom du missat... så fort ngn öppnar en motorhuv så tar det knappt mer än 5s inann det är fullt med folk runt omkring den bilen big_smile

e väll lite det som e meningen?? roll
ja åker iaf till träffar för att kolla in andras bilar! smile

trist när folk inte vågar vara sociala...bara står på avstånd och kollar

KTM 660
537 Inlägg
29 maj 2009
Folk som lutar sig mot ens bil. Vad tänker dom med??
Hände en gång efter att ja gått runt och kollat på bilar. Kommer tillbaka till min egen, då står det 3 pers och lutar sig mot den. Skapligt förbannad man blir då.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 maj 2009
Fenomen på bilträffar? Fyllan är väll största boven tycker jag..

Sen alla sunkiga bilar tänker jag inte klaga på då vi allihopa endå har ett gemensamt intresse för bilar, dock kan ju dom omogna fjortisarna ta och mogna på sig och inte gasa och leka bland alla bilar för att få uppmärksamhet..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök