2774
Sök

Viasat via satellit, måste man använda deras box?

4 001 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Är man tvungen att använda Viasats box? kan man inte komma runt det på nåt vis, jag har plats för en CA-modul till i min Digiality box med HDD som jag är väldigt nöjd med och vill inte byta till den boxen som följer med och känner inte för att köpa Viasats med HDD i.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

gruvarbetare
152 Inlägg
22 maj 2009
kolvas skrev:
Är man tvungen att använda Viasats box? kan man inte komma runt det på nåt vis, jag har plats för en CA-modul till i min Digiality box med HDD som jag är väldigt nöjd med och vill inte byta till den boxen som följer med och känner inte för att köpa Viasats med HDD i.

beror på vilken dekoder du har..
kopierat från viasats sida:
Vilka digitalmottagare är godkända av Viasat?
För att kunna ta emot signal från Viasat behövs en godkänd digital-TV mottagare. På marknaden finns ett stort antal men samtliga stöds inte av Viasat. 

Följande digital-TV mottagare är för närvarande (2007) godkända:

Pace DS 460 NV (PVR)
Pace DS 420 NV
Pace DS 230 NV
Sagem ISD 4150 MTG
Nokia 9780S
Nokia 9802S
Nokia 9902S
Nokia 220S
Thomson DSI 35 TH
Thomson DSI 4200
Strong SRT 8700
Triax DSI 350 TX
Triax DSI 354 TX
Triax DVB 360
Humax VACI 5350

Observera att Viasat inte garanterar sändningar till digital-TV mottagare som inte är godkända och att listan över godkända mottagare kontinuerligt kan förändras.

2007 var listan från så hmm
/steffe

4 001 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
min är inte med på den listan, det jag funderade på var ifall man kunde ta CA-modulen ifrån viasat-boxen och sätta den i min box men det verkar inte som om det funkar vad jag har hittat iaf.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 maj 2009
Man måste inte använda deras box, inte ens en box som är godkänd av dom.

Men det beror på hur mycket tid du är beredd på att lägga ner och hur långt in i gråzonen du är beredd på att gå...
Senast redigerat av Rquired (22 maj 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 001 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Man måste inte använda deras box, inte ens en box som är godkänd av dom.

Men det beror på hur mycket tid du är beredd på att lägga ner och hur långt in i gråzonen du är beredd på att gå...

ganska långt... jag har en Digiality vc-ci 304 box nu

om du inte vill skriva hur man ska göra här så kan du PM:a

Sök