3102
Sök

HILLMAN HDC-1640, något att ha?

147 Inlägg
25 maj 2009
Softis skrev:
tujbo skrev:
Kina dvds som denna brukar ha en gemensam nämnare : INGEN KVALITE

Jag trodde Hillman var svensk. Låter ju knappast kinesiskt

Hillman kommer ifrån U.S.A. Har en sådan, och helt klart värt pengarna ,har ett pioneersteg å en 10 tumare mutant=kanonljud:D

Audi S4

77 Inlägg
25 maj 2009
Enpolare till mig har haft en sådan och jag har då inge större neggativt att säga ända är att dosan har inte så jätte bra sädning men annars funkar den fint!

34 Inlägg
25 maj 2009
Då vi redan är inne på HILLMAN, någon som testat / hört nått om : http://www.itsajten.com/productview.asp … &c=946
HILLMAN HDC-1520.

4 693 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
Kul att höra att den verkar bra. smile

Hillman HDC-1520 är nog samma innehåll, men med en annan display.

Booyakasha!

375 Inlägg
25 maj 2009
Inget ont om märket Hillman i sig då jag aldrig ens hört det. Men en sak jag undrar till er som säger att dom låter bra, har ni skiftat enhet direkt och jämfört med eran gamla? Anledningen att jag frågar är att jag själv köpte en DVD av mindre känt märke för något år sedan. Hade gamla stereon på hela vägen hem från posten och skiftade direkt på parkeringen. Den lät verkligen inte bra när man hade den gamla så färskt i minnet. Lägre ljud i helhet och långt i från lika rent ljud som min minst 10 år gamla Pioneer cd.
Testade även att byta tillbaka en snabbis för att vara säker men det var verkligen stor skillnad.

4 693 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Någon som kan hjälpa mig? Jag har minnesförlust på stereon.. Fick den idag. Satte bara över kontakten, så någon kabel borde jag inte ha missat.

Booyakasha!

4 693 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Hjälp mig någon!

Booyakasha!

4 693 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Tur att jag är så duktig själv så jag löste det. Istället för gul - gul och röd - röd så skulle det vara gul - röd och röd - gul. I fall någon undrar.

Booyakasha!

BE CE
40 Inlägg
26 maj 2009
Har en sån fast lite äldre tror jag. Ser inte riktigt så ut. Jag tycker den funkar kanon! Inga större bekymmer än iaf.

Trucking all over the Sverige

4 693 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Sitter i Saaben?
Vad har du för färger på Hillmanstereons konstantplus/minneskabel samt på tändningspluskabeln?
Vad är det för årsmodell på Saaben?

Edit: glöm detta, jag lovar att jag ska uppdatera sidorna lite oftare.

Det gör inget, tack för att du försökte smile

Kan man få datumstämplar på inläggen?

Booyakasha!

4 693 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Det har du ovanför avataren.
Softis skrev:
Swedenrockers skrev:
Sitter i Saaben?
Vad har du för färger på Hillmanstereons konstantplus/minneskabel samt på tändningspluskabeln?
Vad är det för årsmodell på Saaben?

Edit: glöm detta, jag lovar att jag ska uppdatera sidorna lite oftare.

Det gör inget, tack för att du försökte smile

Kan man få datumstämplar på inläggen?

Oj yikes Tack, aldrig tänk på att titta där smile

Booyakasha!

4 693 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Lätt hänt:) Nöjd med nya stereon?
Softis skrev:
Swedenrockers skrev:
Det har du ovanför avataren.

Oj yikes Tack, aldrig tänk på att titta där smile

Spelade med den i ca 30 min, sen brände jag en SVCD skiva med musikvideos bara för att testa med. Fick upp ett fint smil i bilen när jag testade den skivan iaf smile

Kanon nöjd än så länge. Synd bara att jag råkade paja batteriluckan till dosan bara sad Men den funkar iaf smile

Booyakasha!

21 761 Inlägg
26 maj 2009
Trasiga batteriluckor på fjärrkontroller rent allmänt är ju inte ovanligt, brukar vara ganska vek plast i dem. smile

Är du nöjd med ljudet i stereon så är det så, det är dina öron som bestämmer. smile

4 693 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Det är den mest positiva omdömet jag läst om en Hillman:)
Grattis till köpet!
Softis skrev:
Spelade med den i ca 30 min, sen brände jag en SVCD skiva med musikvideos bara för att testa med. Fick upp ett fint smil i bilen när jag testade den skivan iaf smile

Kanon nöjd än så länge. Synd bara att jag råkade paja batteriluckan till dosan bara sad Men den funkar iaf smile

Blir nog en bättre skrivet omdöme i morgon om jag kommer iväg och byter bort baslådan då.

Säkert 4-5 timmars bilåka då. Själv också så då går ju stereon på "lagom" hög volym.

Booyakasha!

4 693 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Nu har jag vart ute på min lilla tur och bytt låda. Blev 5 timmars musikspela. Jag är till och med lite mer nöjd nu än innan smile Hade så tråkigt i bilen så jag satt och tittade igenom varenda menu i stereon (vet att man inte ska göra det i farten) och hittade att man kan dela av suben på antingen 80 Hz, 120 Hz eller 160 Hz.... Vilket av dom ska ja ha? har den på 80 Hz just nu.

Booyakasha!

Smålänning
7 883 Inlägg
28 maj 2009
Beror på ditt framsystem... Har du bra grejer som klarar att spela ner till 80 HZ med bra tryck kan du dela basen där.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 693 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Nej, dom går inte så långt ner. Har dragit av all bas på dom (nästan) Men jag tänkte mest på basarna, vilket som det pumpar på mest av och vilket som är skonsammast mot basarna.

Booyakasha!

tokfrans
982 Inlägg
28 maj 2009
jag tycker att 80hz är för högt! ha 80på cdn och dela typ 65 på steget.

4 693 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
k1mm0 skrev:
jag tycker att 80hz är för högt! ha 80på cdn och dela typ 65 på steget.

Kan inte ställa in exakt 65. Det börjar på 45 tror jag och går till 400. Sen får man gissa vart 65 är smile

Booyakasha!

51 Inlägg
28 maj 2009
Dawo_ skrev:
Då vi redan är inne på HILLMAN, någon som testat / hört nått om : http://www.itsajten.com/productview.asp … &c=946
HILLMAN HDC-1520.

orkade du inte läsa genom första sidan?smile

Sök