2452
Sök

Låst in nycklar i golf

93 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
jag har en  golf -96 VR6 som jag har råkat låsa in nycklarna i.......har bara en nyckel, och måste in i bilen i dag, någoi son har tips på vad man kan göra?

de ska helst inte kosta något:D

vet inte om de här är rätt forumsdel

1 353 Inlägg
22 maj 2009
har bilen lås knopp som sticker upp eller försvinner den ner i dörren om den sticker upp kan du göra följande.
* tex en bit bromsrör, eller nåt annat som är långt o ihåligt. sen trär du en tråd, dubbelt igenom så att du har en ögla i ena änden o i den andra änden har du 2 trådstumpar.
sen trär du in röret uppifrån mellan taket o dörren o för ner den mot låsknoppen. så lägger du öglan runt knoppen o drar åt i trådarna sen drar du upp låsknoppen.

om du har knoppar som går ner så för du ner liknande föremål genom dörr o tak o försöker öppna dörren innifrån.. svårt o förklara men hoppas du fattar..

93 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Crille88 skrev:
har bilen lås knopp som sticker upp eller försvinner den ner i dörren om den sticker upp kan du göra följande.
* tex en bit bromsrör, eller nåt annat som är långt o ihåligt. sen trär du en tråd, dubbelt igenom så att du har en ögla i ena änden o i den andra änden har du 2 trådstumpar.
sen trär du in röret uppifrån mellan taket o dörren o för ner den mot låsknoppen. så lägger du öglan runt knoppen o drar åt i trådarna sen drar du upp låsknoppen.

om du har knoppar som går ner så för du ner liknande föremål genom dörr o tak o försöker öppna dörren innifrån.. svårt o förklara men hoppas du fattar..

men tror du man kan få i mellan, de i dörren?

att man kan kunna böja upp dörren sopas mkt att ja kan få ner tråden?

men vrf ska ja ha bromsrör,   de borde väl räcka med bara en tråd?

687 Inlägg
23 maj 2009
En enkel tråd får du ingen styrsel med.

1 353 Inlägg
24 maj 2009
precis tråden kan du inte styra dit du vill..
jag VET att de går me bromsrör o tråd. de e bara o vika ut dörren i överkant. det e väldigt tjocka gummilister där så dörren är aldrig helt tät när den e stängd..

Nattarbetare
173 Inlägg
24 maj 2009
sten + ruta = nycklar

Att styla en volvo är som att sminka en gris

Diamond
540 Inlägg
24 maj 2009
hände mig med.  men farsan hade en nyckel från sin gamla caravelle,  och den öppnade upp dörren..  du kan alltid låna min nyckel om du bor i gbg wink

I'm Rick James Bitch!

Sök