Nja problemet är inte LMM i sig utan placeringen, vilket gör att den kommer att dumpa ut uppmätt luft, MEN om man flyttar LMM till efter utgången för "dumpventilen" så fungerar styrsystemet som det ska.
Kolla min bil, kört med det så i lite över 3år nu och det fungerar med över 400Hk i maskin.
Det DI kassetten gör är att den mäter med hjälp av jonisering, och med detta kan styrsystemet räkna ut om det spikar, misständer och hur mycket som förbränns med input ifrån LMM också, samt 2 st tryckgivare och en lufttempgivare. T7 har fortfarande lamda som alla andra, så det är där syrehalten mäts, och bränslet korrigeras efter om det går fett eller magert.
Motorn skulle inte spika sönder för att man dumpar uppmätt luft, då spikregleringen fungerar som den ska iallafall, MEN motorn kommer att gå fett någon sekund efter varje gassläpp, med följden att motorn helt enkelt går dåligt, och tappar effekt, samt att katalysatorerna kan ta skada av detta.
Senast redigerat av Gazer (25 maj 2009)