3239
Sök

Kapa lite på balken för att få in ic´n?

167 Inlägg
23 maj 2009
Trådstartare
Hej wink kan jag kapa i "balken" framför kylaren för att få upp ic´n utan att det blir t.e.x obalans i bilen elr att det helt går åt helvete? Sen sitter krockbalken som håller i frigoliten i 4 bultar framför den också.

http://i621.photobucket.com/albums/tt293/Ralley/DSC_0984.jpg

Överladd<3

Vw trimmare
2 995 Inlägg
23 maj 2009
obalans nej....
försvagade krock egenskaper och försvagad kaross ja...

95 Inlägg
23 maj 2009
Inget att rekomendera!

1 291 Inlägg
23 maj 2009
Kapa bort den och svetsa dit en ny balk som går högre upp, då får du även något att fästa intercoolern i.

502 Inlägg
24 maj 2009
sålänge du inte tänkt krocka är det ju lungt (: fast om du har en stabil krockbalk framför också kanske det spelar mindre roll.
det kommer inte bli några problem så du får ju avgöra själv om det är värt det. Jag skulle kapat tongue

eller kanske kapa av intercoolern lite istället om du kan svetsa alu, den kommer ju ändå inte få nå mycke luft bakom balken
Senast redigerat av JoeyJ (24 maj 2009)

8 250 Inlägg
24 maj 2009
Jag har ju hängt min under sådär som din står på bilden, men min är ju lite lägre. Alternativet är ju att fimpa ac'n och kanske flytta kylaren bakåt och montera den på insidan av den där balken.

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
24 maj 2009
balken skall du inte kapa i. som dom andra säger så e de ju lungt så länge du inte krockar. men den dagen den sorgen:(
jag tycker du skall göra som marlbroman!

167 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
okej, skitbra att veta:) tack för hjälpen:P

Överladd<3

429 Inlägg
9 juni 2009
Försäkringsbolaget kommer garanterat att notera det och se det som en utväg att neka tongue

// Pontus

677 Inlägg
10 juni 2009
Jag satt o funderade på samma sak när jag monterade min IC på supran...

När det väl händer något så är det sjukt skönt att veta att man har en stor jävla balk först, så inte motorn får stora smällen.

MitsuNörd
880 Inlägg
10 juni 2009
MattiasH skrev:
Kapa bort den och svetsa dit en ny balk som går högre upp, då får du även något att fästa intercoolern i.

Skulle nog gjort det samma och svetsat någon båge över IC sedan eller köpt ny IC...

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 juni 2009
Ska du kapa så hör först med SBP vad dom säger. Tror inte dom godkänner något "hemma fix" när det gäller krocksäkerheten.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök