Kommer inte starta i mora
Eftersom jag numera bor i Värmland så blir det förmodligen i Karlstad, fast det pratas också om vi ska vara i Örebro eller i Borås.. Nån av dom 3 kommer det vara.
Tackar även för tipsen! sökfunktionen google har använts flitigt, dock är det mesta om att man ska köpa en bok för att fatta 90% om varför man borde starta eget företag.
Linuslinje, jag är självlärd efter att ha jobbat i 3 somrar med rekondning, Tvättade och städade bilar åt BMW i Örebro, och fick fina ord av dom. Synd bara att dom inte hade en plats över när man tog studenten.
Men det jag ville ha tips om var väll mer vad man till en början borde göra, och det du skrev om att tvätta vänners bilar och deras vänners bilar är en kanonidé, men frågan är om man skulle slå på stort direkt och hyra lokaler och fixa produkter osv. eller om man skulle göra som du nämnde, det är mer det jag skulle vilja ha lite mer hjälp om, om hur bilfirmorna gör i början innan start, för det är ju alltid nån som startar en verkstad/bilvård. Och hur man gör det i början?
Affärsidén är väll som så att jag/vi (min halvbror är sugen på idén) vill rekonda bilar, och ev. kunna sälja olika produkter t.ex bilschampoo avfettning med mera till folk som själva väljer att tvätta sina bilar. Det är väll våran affärsidé. Självklart är det tänkt att bli ett heltidsjobb!
Och jag ska gå till mitt lokala bibliotek låna en bok skriven av Björn Lundén, sätta mig i stekande sol med en läsk nära till hands och läsa om hur jag ska gå till väga för att bli en seriös företagare.
Jag vill gärna ha mer tips om hur jag ska gå till väga!