3078
Sök

Köp Råd mazda rx-7

118 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
jag funderar mycket starkt på att köpa en mazda RX-7. ca 130 lapp.
Är det nån bra idé,  om man bara ska ha den som fin fin sommar bil och inte tok köra den. bara nån gång ibland.
allså köra den "lungt"... klart man vill visa upp dessa 300hk nån gång ibland.
säg vad ni tycker.. har ni ider om att lägga pengarna på nån annan sport bil kom med förslag!!

så vara sig jag väljer en mazda rx-7 (G3) eller en toyota supra MKIV TT eller (Toyota Supra 3.0 SZ-R Non Turbo).... så kommer jag bli J*vligt nöjd, om ni har mer information om dessa bilar, för/nackdelar så skicka ett GB inlägg eller helst skriv här på Tråden så att alla kan ta del av det.

MVH Eriksson
Senast redigerat av racertomten (26 maj 2009)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 maj 2009
Varför inte en Supra?, Mustang ( 05-06 ) , Evo VIII ? smile .. Eller varför inte en Bmw m3?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

118 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
har varit inne på en supra med det hänger mellan dom två... bmw är inget för mig.

333 Inlägg
26 maj 2009
RX7 är en riktigt rolig bil som gör sig som bäst som sommarbil smile
Går dock att åka att åka och handla och sånt med den, men utrymmena i bilen är inte de bästa. Man får också räkna med att bilen är 2-sitsig trots att det oftast finns baksäte. Det går under korta perioder att trycka in en passagerare bak. Men den kommer att få ligga ned över sätet om personen inte är ett väldigt litet barn eller "småväxt".

Annars är det en kul bil som också är väldigt snygg. Man sitter sjukt lågt i bilen, speciellt om den är sänkt.
Psst. min är till salu wink Köp den så får du en del pengar över till annat big_smile

http://www.blocket.se/stockholm/Mazda_R … 11&w=1

edit: bjuckar på en bild.
https://www1.garaget.org/archive/50/49057/93561/93561-1364241.jpg

original mot original så är nog en RX-7 den sportigare bilen jämfört med Supra som mer känns som en GT-vagn.
Senast redigerat av yakozan (26 maj 2009)

201 Inlägg
26 maj 2009
RX7'an är störtkul... beroende vad du vill ha; med eller utan turbo? Ju mera "kox" du vill ha, desto dyrare blir den att äga. Det är aldrig fel att lära sig grunderna när gäller motor etc...
Lycka till med vad du väljer... kan tyvärr inte ge råd om vad du borde köpa...

Be A Part Of The Driving Force

428 Inlägg
26 maj 2009
Att välja mellan supra och Rx7 är inget lätt val tongue Båda bilarna är otroligt roliga. Dock så får du en helt annan kännsla i 7an med tanke på vikt och storlek och med bra dämpare runtom så ligger den som ett strykgärn på vägen. sen ska man ju inte glömma bort att motorn är fantastisk. big_smile Supran är ju snabbare orginal med mer kraft. men vill du ha en mer "go-kart" kännsla så kör på Rx7. Provade en gång en Singel konverterad Rx7 och det är en va de roligaste bilarna jag kört smile Funderar du på import och vill ha tips så skicka ett PM smile

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
26 maj 2009
Supra TT är en underbar BIL, men rx7 gen3 är en ren LEKSAK! big_smile

Polaren hade en Supra N/A Automat ett tag, den drog jag med morsans V40 2.0t några gånger... Det säger väl det mesta.. Dock mycket billigare om du bara vill glida och aldrig försöka gasa..
Senast redigerat av bjornE_ (26 maj 2009)

Saaboholic
3 129 Inlägg
26 maj 2009
Om du inte planerar att trimma eller åka fort osv så kan du ju egentligen även skaffa dig en nyare sport jänk tongue

Jag hade dock satsat på en rx7.a i ditt fall, är iallafall lite ovanligare än supra samt att de känns smidigare då de är mindre och lättare tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"

118 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
hedley skrev:
Om du inte planerar att trimma eller åka fort osv så kan du ju egentligen även skaffa dig en nyare sport jänk tongue

Jag hade dock satsat på en rx7.a i ditt fall, är iallafall lite ovanligare än supra samt att de känns smidigare då de är mindre och lättare tongue

Sport jänk.? amrikanskt?.njaaa

Sök