3185
Sök

Problem att koppla laddtrycksmätare

107 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
Har problem att koppla en laddtrycksmätare på en VW Transporter T5 2.5TDI årsmodell 04.
Har provat i princip varenda vakumslang som är synlig (till och med en som går ner till turbon) men mätaren visar bara vakum och när man har laddtryck står han knäppstill på 0. blåser man i mätaren med munnen så får man 0.1-0.2 bar så den verkar ju fungera iaf?

Tacksam för hjälp!

1 488 Inlägg
29 maj 2009
Du ska koppla den på vakumslangen som går från insuget, brukar vara rätt tydliga, inte någon som går till turbon.

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 maj 2009
Vad jag hört så går det inte att ha laddtrycksmätare på en diesel? :S Kommer dock inte ihåg varför..

820 Inlägg
29 maj 2009
_DamnIt skrev:
Vad jag hört så går det inte att ha laddtrycksmätare på en diesel? :S Kommer dock inte ihåg varför..

Jodå det går, har det på min 765:a smile

Och ja, du ska koppla på en slang som går till/från insuget, på min var det så iallafall smile

Om man säger

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 maj 2009
Panzar_Audi skrev:
_DamnIt skrev:

Jodå det går, har det på min 765:a smile

Och ja, du ska koppla på en slang som går till/från insuget, på min var det så iallafall smile

Okej, ibland får man lite felande information! smile

Pedal To The Metal
750 Inlägg
29 maj 2009
Dåligt med ladd då haha tongue nej skoja bara. Vaccumslangen som går från avlastvent. funkar att sätta den på

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

fälg fantast
1 086 Inlägg
29 maj 2009
har laddtrycksmätare i min Tdi , finns inget vacum i Dieslar, du skall koppla den i insuget ,eller röret som går innan insuget, då jävlar laddar den ska du nog se

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

1 019 Inlägg
30 maj 2009
Revotech skrev:
Vaccumslangen som går från avlastvent. funkar att sätta den på

Det finns ingen avlastningsventil på dieslar.

Lastbilschaufför
123 Inlägg
30 maj 2009
_DamnIt skrev:

Tunga lastbilar kan iaf ha laddtrycksmätare.

Slangen skall sitta på insuget för att få korrekt avläsning. Gärna så nära inloppet i insuget som möjligt för att inte få störningar från ojänt flöde i insugningskanalerna.

R-Berg
392 Inlägg
31 maj 2009
Så här ser motorn/insuget ut på den vi skall montera mätaren på, om det finns någon vänlig själ som kanske kan säga mer exakt än att nämna insuget, har hört på annat håll att jag kan behöva borra hål i insuget och sätta nippel men det undviker jag mer än gärna om det går! Tack på förhand.

http://bombhot.se/files/920496/P1010041.JPG

Sök