SatansWrath skrev:
Detta är en helt seriös fråga, den kanske möjligtvis har rubrikinnehåll av en fjortis som skriker efter uppmärksamhet och *hej läs min tråd o betygsätt o kommentera min bil*
Fallet är faktiskt inte så, så hade tänkt ge er lite bakgrundsinfo angående mitt problem, har som sagt varit borta i ca 200 dagar från Sverige o rest o jobbat i Wales (UK),Australien, Nya Zealand, Singapore och Thailand, kom hem från några dagar sedan.
Problem 1 Jag blev sparkad från mitt jobb så gick på akassa 2 månader innan jag bestämde mig för sticka , stack i november den 26 kom hem den 26 maj
Problem nr 2 kan ej få A-kassa om man har varit borta mer än 6 månader eller liknande, skall ner o prata med dem idag
Problem nr 3, som säkert många märkt av, det är lågkonjuktur svårt att få jobb
Problem nr 4 Jag är skyldig mor o far ca 100 000 för lån på bilen (de överskrev det av gott mod annars hade man fått betala ränta på banken) Ytterliggare 56 tusen för lån pga diverse bungyjump,jetboating o andra äventyr o diverse fyllor(156 000) sammanlagd skuld.
Så givetvis söker jag jobb o hela den biten, men oavsett vilket, jag har fan inte råd att göra någonting bortsett från ränna på gymmet, ta promenader o jäsa hemma hos mina föräldrar (nog kul när du är 24)
Jag kan fan inte ens plocka ut min bil o köra för jag har inte råd med varken försäkring eller bensin,
visst kanske skulle kunna sälja bilen o få pengar men, ja det är ju roligt när man kämpat så mkt för den.
Så frågan återstår, hur fan kan man få ihop lite pengar för att få ut bilen, leva lite och kanske kunna unna sig ngt, frågar inte om några stordåd, men om någon har ideer (även om olagliga som svarttaxichaufför pm mig isåfall) Jag börjar nästan bli desperat. Så jag vädjar lite halvsnällt om ideer, allt från läsa reklam via internet eller något för att få ihop lite cash.
jaja tack på förhand nu skall jag ner till ångesttortyr förmedlingen o söka horjobb