2576
Sök

Om man är helt pank, hur får man pengar?

+Uppfinnare+
643 Inlägg
29 maj 2009
#21
Bönder behöver alltid hjälp, särskilt med djurhållning, åk ut på landsbygden och se, bästa tipset jag kunde komma med tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

93 Inlägg
29 maj 2009
#22
sälj tompall (: 35:- för A pall. 20:- för B pall smile  hehe..

huh?
10 427 Inlägg
29 maj 2009
#23
_xenon_ skrev:
sälj tompall (: 35:- för A pall. 20:- för B pall smile  hehe..
Var någon lirare förut som köpte tombackar (för glasflaskor) på matvarubutiker och
pantade dessa hos Systembolaget och gjorde sig en vinst på några hundra tusen.
Innan de olika pantpriserna justerades wink Har inget bevis på detta just nu.

Men tyckte det var riktigt lustigt när jag läste det. lol Helt lagligt också, men lär ju tagit ett par månader wink


34 Inlägg
29 maj 2009
#24
Ta Taxi-kort, vi har alltid behov av personal på 180200. Inte världens bästa jobb,men du får iaf en inkomst. http://taxihelsingborg.se/Foretaget/Soka%20jobb/Forare2


3 354 Inlägg
29 maj 2009
#25
David_Hbg skrev:
Ta Taxi-kort, vi har alltid behov av personal på 180200. Inte världens bästa jobb,men du får iaf en inkomst. http://taxihelsingborg.se/Foretaget/Soka%20jobb/Forare2
hade jag vart 21 hade jag nappat på det direkt...

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
29 maj 2009
#26
Har du lån hos föräldrarna?
Är de förstående? eller har de lånat pengarna i sin tur?

Kan du tänka dig att sälja bilen eller är det en "unik" bil för dig?

Hur söker du jobb??

Vad kan du INTE tänka dig att jobba med?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 maj 2009
#27
SatansWrath skrev:
Detta är en helt seriös fråga, den kanske möjligtvis har rubrikinnehåll av en fjortis som skriker efter uppmärksamhet och *hej läs min tråd o betygsätt o kommentera min bil*

Fallet är faktiskt inte så, så hade tänkt ge er lite bakgrundsinfo angående mitt problem, har som sagt varit borta i ca 200 dagar från Sverige o rest o jobbat i Wales (UK),Australien, Nya Zealand, Singapore och Thailand, kom hem från några dagar sedan.

Problem 1 Jag blev sparkad från mitt jobb så gick på akassa 2 månader innan jag bestämde mig för sticka , stack i november den 26 kom hem den 26 maj

Problem nr 2 kan ej få A-kassa om man har varit borta mer än 6 månader eller liknande, skall ner o prata med dem idag

Problem nr 3, som säkert många märkt av, det är lågkonjuktur svårt att få jobb

Problem nr 4 Jag är skyldig mor o far ca 100 000 för lån på bilen (de överskrev det av gott mod annars hade man fått betala ränta på banken) Ytterliggare 56 tusen för lån pga diverse bungyjump,jetboating o andra äventyr o diverse fyllor(156 000) sammanlagd skuld.

Så givetvis söker jag jobb o hela den biten, men oavsett vilket, jag har fan inte råd att göra någonting bortsett från ränna på gymmet, ta promenader o jäsa hemma hos mina föräldrar (nog kul när du är 24)

Jag kan fan inte ens plocka ut min bil o köra för jag har inte råd med varken försäkring eller bensin,

visst kanske skulle kunna sälja bilen o få pengar men, ja det är ju roligt när man kämpat så mkt för den.

Så frågan återstår, hur fan kan man få ihop lite pengar för att få ut bilen, leva lite och kanske kunna unna sig ngt, frågar inte om några stordåd, men om någon har ideer (även om olagliga som svarttaxichaufför pm mig isåfall) Jag börjar nästan bli desperat. Så jag vädjar lite halvsnällt om ideer, allt från läsa reklam via internet eller något för att få ihop lite cash.

jaja tack på förhand nu skall jag ner till ångesttortyr förmedlingen o söka horjobb
Problem 1 & 2: Inget att göra åt! Det är bara att lämna detta därhän och fortsätta till...

... problem 3: Sök jobb effektivt, flytta (om du kan), utbilda dig (om du har lust), kolla vad du verkligen är intresserad av, ta extrajobb, "skitjobb", annonsförsäljning osv. Allt går om man vill, även i lågkonkatider.

Problem 4: Din sammanlagda skuld är ca 150'. Är detta lån direkt av föräldrar eller är banken på något sätt inblandad? Din bil borde betinga ett värde kring skuldsumman och let's face it, den fyller ingen funktion när du inte kan köra den! Det är heller ingen bil man pendlar med, när du får jobbet. Du kan ha en mycket billigare bil som funkar tills vidare när den raderar din skuld i ett ögonblick.
Hellre skuldfri på botten, än skulder upp över öronen så man knappt ser toppen! wink

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

12 086 Inlägg
30 maj 2009
#28
Börja handla med något..

Du kan ju alltid få socialbidrag, fast då ryker ju Mustanger och sånna grejor om de står på dig vill säga.
Socialbidrag ligger runt 7k i Motala, mer i storstäder antar jag, jag har högsta akassaersättning hos metall på 9600kr månan.. känns som man lika ärna kan gå på soc då tongue

Med lem
624 Inlägg
30 maj 2009
#29
Panta burkar.. Finns mer pengar i det än man tror smile

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 maj 2009
#30
MrL skrev:
Panta burkar.. Finns mer pengar i det än man tror smile
Sånt har jag funderat på, alltså bara snurra runt på festivaler.. Fyfan va det måste ligga pengar i det.. Det är ju inte så speciellt jobbigt heller och det kommer ju bara mera och mera.. tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

DFFL
9 020 Inlägg
30 maj 2009
#31
ExXtr3me skrev:
MrL skrev:
Panta burkar.. Finns mer pengar i det än man tror smile
Sånt har jag funderat på, alltså bara snurra runt på festivaler.. Fyfan va det måste ligga pengar i det.. Det är ju inte så speciellt jobbigt heller och det kommer ju bara mera och mera.. tongue
Det gjorde en på min skola i i högstadiet.
Jag är 23 nu (Han med då ju) och han kallas fortfarande för Burken.
Galet mobbad var han, och är, och den sån sak gjorde ju inte hans liv lättare. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 maj 2009
#32
FireTraXX skrev:
ExXtr3me skrev:
MrL skrev:
Panta burkar.. Finns mer pengar i det än man tror smile
Sånt har jag funderat på, alltså bara snurra runt på festivaler.. Fyfan va det måste ligga pengar i det.. Det är ju inte så speciellt jobbigt heller och det kommer ju bara mera och mera.. tongue
Det gjorde en på min skola i i högstadiet.
Jag är 23 nu (Han med då ju) och han kallas fortfarande för Burken.
Galet mobbad var han, och är, och den sån sak gjorde ju inte hans liv lättare. tongue
Då får dom passa sig, tänk om han är som Burk-Curt! xD

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Saaboholic
3 129 Inlägg
30 maj 2009
#33
Arradin skrev:
Det är absolut inga problem att få jobb...   Problemet är att folk är för jävla trångsynta och kräsna..

" Waaah, det är lågkonjuktur, men jag tänkar fan inte göra nått annat än det JAG vill , och jag kan inte få jobb på dom ställerna JAG vill ha jobb på ,  Waaaaah "
Stämmer inte, jag har sökt allt mellan himmel och jord istortsett men kammat noll förutom ett extra knäck som varade ett par månader.

Och det trots goda betyg från tidigare arbetsgivare osv.

"Liberty of thought is the life of the soul"

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
30 maj 2009
#34
David_Hbg skrev:
Ta Taxi-kort, vi har alltid behov av personal på 180200. Inte världens bästa jobb,men du får iaf en inkomst. http://taxihelsingborg.se/Foretaget/Soka%20jobb/Forare2
Vad menas med Kursavgift? big_smile man blev lita sugen att ta taxikort, då man älskar att köra bil.. Någon som vet vart man kan ta taxikort?big_smile ( SKÅNE !)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

93 Inlägg
30 maj 2009
#35
steifan skrev:
_xenon_ skrev:
sälj tompall (: 35:- för A pall. 20:- för B pall smile  hehe..
Var någon lirare förut som köpte tombackar (för glasflaskor) på matvarubutiker och
pantade dessa hos Systembolaget och gjorde sig en vinst på några hundra tusen.
Innan de olika pantpriserna justerades wink Har inget bevis på detta just nu.

Men tyckte det var riktigt lustigt när jag läste det. lol Helt lagligt också, men lär ju tagit ett par månader wink
hehe tompall e parfekt för oss som kör yrkes (:  blir väl iaf 300-400:- i veckan smile  man kanske inte kan köpa en mustang för de, men ja smile

jobbar påre
751 Inlägg
30 maj 2009
#36
sälj bilen. jag har själv lån på min bil å är arbetslös. men har A-kassa och lever knappt alls.. när ja betalat mina räkningar kanske jag har 5-600kr kvar å leva för varje månad..men de får man leva med om man ska ha en bil.. men har man ingen inkomst kan man heller inte äga nånting..ALLTSÅ sälj bilen..de finns nya när detta vänder.tro mig.
sen att du lyckas bränna över 50000spänn på skit blir man ju bara less på;S då äre nästan så att ja vill säga "skyll dig själv".

jag har den åsikten att jag inte vill jobba på tex säljjobb..men då har ja börja plugga till C-kort istället som verkar kunna ge mig jobb när jag är klar iaf.
Det är inte svårt att leva flott.det är svårt att betala efter sig UTAN att behöva ringa å bedja om hjälp av mamma och pappa. har aldrig gjort de och kommer troligvis aldrig att göra de.. jag frågar aldrig pengar av varken mor eller far, utan vill klara mig själv. har man tagit lån så har man.då går skulderna före nöje.

alltså i ditt fall så kommer du inte kunna göra NÅÅ kul alls innan du skaffar dig ett vettigt jobb och kan betala för dig själv i framtiden.


jobbar påre
751 Inlägg
30 maj 2009
#37
JapMax skrev:
Börja handla med något..

Du kan ju alltid få socialbidrag, fast då ryker ju Mustanger och sånna grejor om de står på dig vill säga.
Socialbidrag ligger runt 7k i Motala, mer i storstäder antar jag, jag har högsta akassaersättning hos metall på 9600kr månan.. känns som man lika ärna kan gå på soc då tongue
Dock så vill man ju hellre gå på A-kassa än åt soc. eftersom att du inte får äga nånting typ om du får pengar från soc.

Sen vet ja inte hur soc ser på de att man har handlat grejer för 150k och sen om bilen skulle stå på hans päron, lite genomskinligt kanske?tongue lr jag vet inte? sålänge man bo hemma äre ju lugnt med stämpling iaf.. jag får 5800 och man lever ju fortfarande:) när de står för mkt minus på kontot är de lite skillnad=)


OEM <3
6 957 Inlägg
30 maj 2009
#38
Sälj din bil ! En bra start, kan även vara svårt att sälja nu så sätt ut den nu..

Roa sig på kredit är inget jag skulle gjort.

Sen är det bara att slänga ut CV:s överallt, sen kanske du inte bör se ut som på din avatar
när du kommer dit tongue

Har en gammal kompis som blev varslad och fick flytta hem igen, hörde att han har så mkt
skulder på div. kredit och lån så att hela A-kassan går åt till skulder..jippi..

OEM <3

631 Inlägg
30 maj 2009
#39
hedley skrev:
Arradin skrev:
Det är absolut inga problem att få jobb...   Problemet är att folk är för jävla trångsynta och kräsna..

" Waaah, det är lågkonjuktur, men jag tänkar fan inte göra nått annat än det JAG vill , och jag kan inte få jobb på dom ställerna JAG vill ha jobb på ,  Waaaaah "
Stämmer inte, jag har sökt allt mellan himmel och jord istortsett men kammat noll förutom ett extra knäck som varade ett par månader.

Och det trots goda betyg från tidigare arbetsgivare osv.
Säker på det ? För jag vet att Både McDonalds och Burger King i göteborg söker massvis med folk ? hmm
( och det sägs att det absolut inte finns arbete i "storstäderna" )

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
30 maj 2009
#40
Arradin skrev:
hedley skrev:
Arradin skrev:
Det är absolut inga problem att få jobb...   Problemet är att folk är för jävla trångsynta och kräsna..

" Waaah, det är lågkonjuktur, men jag tänkar fan inte göra nått annat än det JAG vill , och jag kan inte få jobb på dom ställerna JAG vill ha jobb på ,  Waaaaah "
Stämmer inte, jag har sökt allt mellan himmel och jord istortsett men kammat noll förutom ett extra knäck som varade ett par månader.

Och det trots goda betyg från tidigare arbetsgivare osv.
Säker på det ? För jag vet att Både McDonalds och Burger King i göteborg söker massvis med folk ? hmm
( och det sägs att det absolut inte finns arbete i "storstäderna" )
Klart att det finns arbetstillfällen, men du måste väl ändå inse att även om det skulle finnas lika många lediga arbeten som förra året (vilket det inte gör) så blir det ungefär 4 ggr fler sökande på vissa arbeten.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.


Sök