3958
Sök

9000 2.3 ltt hugger när laddet kommer

103 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#1
2.3 ltt års 94 hej nu har jag en lätt tryckare. men jag vill ha lite mer klös i den. så jag skaffade en data box mappsensor och magnetventli på skroten. från en 2.3 ftt 94 tror jag
och så provadejag säta på det i dag men det gick inte vidare bra. bilen ville inte starta med den box jag satte i. satte tillbaka den gamla och då startade den men den högg till som fan när laddet började komma. varför det? mappsensorn va lika dan som jag redan hade. kollade serie nummret och det va samma.
någon som vet vad felet e. hur får jag den till en ftt. har fått höra att man bara kan sätta på magnet ventil men det funkade inte.
bilen går som den ska med grejor som e orginal så ni vet.
Mvh Hahne

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

888 Inlägg
29 maj 2009
#2
Säker på att nya boxen va från en 94a? Startar den inte så är det troligen en box med VSS(startspärr) 96-98. Att den hugger med din originalbox kan va för att magnetventilen är kass. Om du plockar av magnetventil går bilen som den ska då? Originalboxen har laddtrycksspärr på runt 0,7 om jag inte minns fel.

Mvh

2 164 Inlägg
30 maj 2009
#3
Du behöver INTE byta map sensor utan kör med den gamla.
Byt stift när du monterar i programvara och nolla boxen.
Vad är de för box annars??

Sen så tanka i 98 oktan.

MVH


103 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
#4
ja det kan ha varit från en nyare som du säger. men om jag köper en som e innan 96 då ska det funkar eller. ja mappsensorn va juh samma, så då beh¨åller jag den då. hur nollar jag boxen? och varför ska jag byta stift?

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

38 Inlägg
31 maj 2009
#5
Är kanske tryckvakten som går i och bränner magnetventilen...


888 Inlägg
31 maj 2009
#6
Gibblo skrev:
Är kanske tryckvakten som går i och bränner magnetventilen...

Varför skulle magnetventilen brännas av att tryckvakten går i?? Magnetventilen brukar gå sönder när drivstegen i boxen är kassa.

Stiften du ska ha är BCPR7ES-11 inget annat. Bara för att dom funkar på ditt laddtryck är det inte säkert dom funkar med högre alltså ska man alltid byta när man "trimmar".

38 Inlägg
31 maj 2009
#7
Sorry, va lite snabb där.. Tänkte inte på vad jag skrev, men det jag menade va att det kan vara idé att mäta drivstegen i boxen.



Sök