2893
Sök

Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

13 Inlägg
30 april 2010
Jag kommer att vara vid skåneporten(?) precis efter Öresundsbron, klockan 09:00. Kommer inte att köra efter, utan bara hålla mig där någon timme, sen kör jag till jobb!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
30 april 2010
när åker dom utanför örebro eller tar dom den vägen tro? E4, vilken tid kan man ungefär beräkna dom där? har ingen koll alls.

5 Inlägg
30 april 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/140381/917737_8a0hu1.jpg
Nya bilder från årets Gumball

238 Inlägg
30 april 2010
Fint stycke Gallardo där wink!

Nu sägs de även att de är näst intill 100% att en svart (i alla fall från början) Bugatti Veyron skall vara med. Enligt GTspirit var Jon Olsson's Murcielago, massa Ferrari'n och Porschar där.. inklusive en svart Bugatti Veyron.

Mums!

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

276 Inlägg
1 maj 2010
Om det är någon som är intresserad så dyker jag upp när dom kör på Anderstorp sen hänger jag på uppåt därifrån...

33 Inlägg
1 maj 2010
Har följt uppdateringarna på http://www.gumball-3000.com/ och nu är officiellt oxå en Ferrari F50 och en Enzo med bland bilarna. big_smile

238 Inlägg
1 maj 2010
Bekräftat att en Bugatti Veyron 16.4 skall vara med!

238 Inlägg
1 maj 2010
Följ Gumball deltagarna Team GoTEK7 med deras position och hastighet!

Hittills har jag sett dom ligga överallt mellan 80 och 160km/h. Och vid skrivet tillfälle är dom strax utanför Maidstone, UK.

http://mytrackingpanel.com/gotek7/defau … gotek7team

308 Inlägg
1 maj 2010
Som boende i Jönköping och ledig hela måndagen så funderar jag på om man kan hitta nån bra plats häromkring och stå på...ligger ju inte långt ifrån Anderstorp och ska man till stockholm känns det som enda vägen att åka E4 genom våran vackra stad.

Nån mer härifrån som hakar på??

81 Inlägg
1 maj 2010
Ingen annan som ska invänta bilarna nån annanstans än vid bron. Typ mellan landskrona-helsingborg?
Dem måste ju komma det hållet ändå. Det är liksom fel håll för mig att köra så långt söderut som malmö.

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.

238 Inlägg
1 maj 2010
seth_enslow skrev:
Ingen annan som ska invänta bilarna nån annanstans än vid bron. Typ mellan landskrona-helsingborg?
Dem måste ju komma det hållet ändå. Det är liksom fel håll för mig att köra så långt söderut som malmö.

Jag bor i Laholm wink 7 mil norr om Helsingborg! =P

BMW fantast
1 172 Inlägg
1 maj 2010
seth_enslow skrev:

ställ/sätt dig uppe på milstolpen... där är gräsmatta att sitta på i lagom lutning, och en bit högre än motorvägen.. helt perfa.. tyvärr ska jag upp till halmstad på förmiddagen, annars hade jag sattit mig där iaf... kanske blir omkörd av nån på motorvägen om jag har tur.. hehe

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

81 Inlägg
1 maj 2010
Dannii skrev:
seth_enslow skrev:

Jag bor i Laholm wink 7 mil norr om Helsingborg! =P

hehe, okej då. Jag skulle väl kunna köra till malmö med tanke på mängden mil det ändå kommer bli men verkar ju ändå vara så många som ska mötas vid bron så man kanske inte ens får plats. smile
Jag hittar nog nånstans att stå. Fast jag måste räkna ut nån lagom tid. Från malmö tar det väl 30-40 minuter att ta sig till landskrona-hbg så halv tio kan man stå där och vänta.

81 Inlägg
1 maj 2010
ställ/sätt dig uppe på milstolpen... där är gräsmatta att sitta på i lagom lutning, och en bit högre än motorvägen.. helt perfa.. tyvärr ska jag upp till halmstad på förmiddagen, annars hade jag sattit mig där iaf... kanske blir omkörd av nån på motorvägen om jag har tur.. hehe

Milstolpen? Var är det? Jag funderar på att stå vid mackarna längst motorvägen precis intill Glumslöv. Kan det vara där du menar för där kan man få helt okej uppsikt över vägen.

47 Inlägg
1 maj 2010
Visst skulle en Morgan AeroMax vara med?

81 Inlägg
1 maj 2010
jah skrev:

Ja, Maximillion själv ska köra den.

BMW fantast
1 172 Inlägg
1 maj 2010
seth_enslow skrev:

Milstolpen? Var är det? Jag funderar på att stå vid mackarna längst motorvägen precis intill Glumslöv. Kan det vara där du menar för där kan man få helt okej uppsikt över vägen.

japp. där jag menade.. heter milstolpen. i norrgående riktning är perfekt att sitta.... bra sikt över motorvägen. kanske nån som stannar och tankar också, eller blir sugen på burger king big_smile

Finns en bakväg upp till rastplatsen/macken från glumslöv, så du behöver inte köra på motorvägen på landskrona norra för att komma dit. Kör av rydebäck, och kör upp till glumslöv. direkt innanför skyltarna svänger du vänster upp mot mataffären (ica), där svänger du vänster och kör under motorvägen. 150 meter efter finns en liten väg på höger sida som leder upp till macken. tror där är en återvänds skylt, men det är det inte. kör där 5 dagar i veckan typ.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

81 Inlägg
1 maj 2010
japp. där jag menade.. heter milstolpen. i norrgående riktning är perfekt att sitta.... bra sikt över motorvägen. kanske nån som stannar och tankar också, eller blir sugen på burger king big_smile

Finns en bakväg upp till rastplatsen/macken från glumslöv, så du behöver inte köra på motorvägen på landskrona norra för att komma dit. Kör av rydebäck, och kör upp till glumslöv. direkt innanför skyltarna svänger du vänster upp mot mataffären (ica), där svänger du vänster och kör under motorvägen. 150 meter efter finns en liten väg på höger sida som leder upp till macken. tror där är en återvänds skylt, men det är det inte. kör där 5 dagar i veckan typ.

Fan, det låter bra då ju. Kommer nog stå där med min bil och brorsan kommer med sin. Vi har en systemkamera, en vanlig digitalkamera och en HD-filmkamera med oss så vi kommer dokumentera allt därifån t.om anderstorp.

47 Inlägg
1 maj 2010
seth_enslow skrev:
jah skrev:

Okej, såg nämligen en idag med Gumball dekaler på E4, men det kan ju inte vara han då eftersom de skulle inte vara i Sverige förens den 3 maj.

13 Inlägg
1 maj 2010
jah skrev:
seth_enslow skrev:
jah skrev:

Okej, såg nämligen en idag med Gumball dekaler på E4, men det kan ju inte vara han då eftersom de skulle inte vara i Sverige förens den 3 maj.

Okej, det låter skumt. Körde den i södergående rikting då eller? De enda jag kan tänka mig är att den skulle möta upp med maximillion i danmark eller nått för dem är ju redan igång så det låter inte rätt helt enkelt.

Sök