Minister skrev:
doch skrev:
ajoo.. Att minister petar mycket i Gumball de vet jag. Och ja måste missförståt dig angående "känslan i gumball"... Och jovisst.. Som sagt.. De förekommer att vissa gasar på över 200 på 70 väger.. Men de är så jävla lite nu till skillnad från de som var förr.. Mycket mindre "racing" och mer "just for fun" nu för tiden..
Hör av er till Minister ang. Gumball frågor.
Hur som. Dom kommer förmodligen ta Öresunds bron, då den redan har ett ryckte som en fett underbar väg att glida på. Jeremy Clarksson har själv sagt att de va ett av de fetaste han gjort... Att korsa Öresund...
Så de blir nog Öresunds bron. Ja kommer vänta på första rast-platsen efter Öresunds bron o hänga på.
Vilken bil kör du med om du hakar på?
Ingen fara. Jag vill inte vara otrevlig, utan berättar bara vad jag fått reda på. Jag tvivlar inte på att det har blivit lugnare de sista åren
Sen så ingår ju mat, hotell, konferenser o.s.v... Alltid när de är Gumball så har de alltid gällt 5 stjärniga hotell och 1 klass natt klubber. Men 350 000 :- ?
Då borde man allt ha ett extremt begär tycker jag.
Många brukar fråga om det är några svenskar som har deltagit i rallyt. Jag vet inte hur det har varit de sista åren, men jag känner i alla fall till några.
Innan starten av Gumball 3000 år 2005 blev jag förvånad när jag såg en svenskreggad bil bland de deltagande. Jag pratade lite med ägaren som visade sig vara Emile Stjernlöf. Han skulle för första gången vara med i rallyt i sin Porsche 996 Turbo, tillsammans med Erik Rosensvärd (Rose & Born). Senare läste jag i någon artikel att de endast var 21 år gamla när detta ägde rum.
Året därpå missade jag starten, men Emile och Erik deltog även då, i en Ferrari F430. Samma år var även en svensk Lamborghini Murciélago (registreringsnummer 8888888) med i rallyt, denna rattades av två herrar vid namn Joakim Nilsson och Lars Andersson.
2007 var jag återigen på plats, då såg jag en svenskreggad Lamborghini Gallardo Spyder (registreringsnummer TIGER) med startnummer 90. Vilka förarna var då vet jag dock inte. Jag såg aldrig ekipaget innan det viftades med startflaggan.
En lite festlig fotnot är att grundaren, Maximillion Cooper, lyckades låsa in bilnycklarna i sin Jaguar XJ220, strax innan bilarna skulle lastas ombord på Antonov-planen i Frankfurt. Det slutade med att de fick bryta sig in i bilen