Ändringen av betygssystemet är absolut bra och ett steg i rätt riktning!! Visst kan man tycka att betygssättningen är oviktig, men när betygssystemet ändå finns - och uppskattas av många - så är det ju tråkigt när man på goda grunder kan anta att fusk förekommer.
Jag tog bort min bil - en Corvette C6 Z06 - sedan jag hade fått 26 st 1:or, varav 14 st på mindre än ett dygn. Visst kan man tycka mindre bra om amerikanska bilar i allmänhet och Corvetter i synnerhet, men en 1:a bör den inte vara värd.
Jag är övertygad om att det nya systemet i vart fall i någon mån kommer att förebygga fusket så !I'm all for it!!"...
När jag tittar på topplistan så får jag dock uppfattningen att de ny reglerna inte gäller retroaktivt. I sådant fall blir det ganska meningslöst eftersom bilar som har varit med ett tag fortfarande gynnas eller missgynnas av det tidigare misstänkta fusket. Om det nya systemet skall medföra något slags rättvisa så måste en total omstart givetvis ske. I annat fall förstår jag inte omedelbart tanken bakom förändringen!?
Senast redigerat av Congaman (19 april 2006)
Corvette C 6 Z06, Audi R8 V8 - Sålda
Audi A6 BTdi, Audi R8 V10 Plus -Nuvarande