4103
Sök

OBH Nordica brödrost fattade eld (Bild)

Avstängd
268 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
Tjena tjena.. Ville bara varna för OBH Nordica's brödrostar.
Min fattade eld, och de brann 20 cm höga lågor ur den.

Lyckligtvis så slockna elden efter att ja dragit ur sladden.

Resultat:

http://img5.imageshack.us/img5/3029/foto1827.jpg

http://img193.imageshack.us/img193/5628/foto1825.jpg

Normalt när jag rostar bröd så går jag där ifrån utan att kolla och kommer för att hämta mina mackor när dom är klara och rosten klickar... Som tur va så stod ja o märkte de direkt denna gången.

Plötsligt så börja de ryka och "Stop" knappen sluta fungera.. Sen tog de drygt 1/10 dels sekund och de brann 20 cm höga lågor ur den.

Varning! Se upp för dessa skit varor..!
Senast redigerat av doch (4 juni 2009)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

274 Inlägg
4 juni 2009
Tror att de flesta är dåliga oavsett vilket märke det är. Har du ringt till obh nordica och snackat med de??

huh?
10 427 Inlägg
537 Inlägg
4 juni 2009
Precis, smulorna i botten har en stor betydelse.

Och hörni, köp inte 760!! Det är ren skit! Ja, de är ju det, polarens brann ju upp.. (eller det mesta återstod ju då det är mest metall)

631 Inlägg
4 juni 2009
Vi har fördmodligen sålt flera tusen OBH Rostar och Grillar m.m , aldrig hört talas om något liknande.

Förmodligen ett solklart fall av SBS .   wink

( Skit Bakom Spakarna )
Senast redigerat av Arradin (4 juni 2009)

huh?
10 427 Inlägg
4 juni 2009
markuse90 skrev:
Precis, smulorna i botten har en stor betydelse.

Allt som ligger och isolerar dra ju upp temperaturen wink
Alternativt ligger på värmekällan och börjar brinna.

Avstängd
962 Inlägg
4 juni 2009
http://mobil.svt.se/content/1/c6/72/99/54/sverker380.jpg

Ring honom så frågar han säkert OBH Nordica om deras brödrostar verkligen skall brinna...

Avstängd
268 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
haha.. Joo.. Smulorna va borttagna.. Men idag small en säkring iallfall.. smile
Kontakten där brödrosten var inkopplad sluta fungera.. Bytt brödrost och säkring och nu fungerar de igen.. smile

Men men. Orkar inte ringa hit o dit på en 2-3 år gammal brödrost.
Varnar bara grabbarna här att hålla koll på dom.. smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

Makaronborrare
993 Inlägg
4 juni 2009
Är väl gött att få mackorna välrostade? tongue

Avstängd
268 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
calibra1992 skrev:
Är väl gött att få mackorna välrostade? tongue

Du menar såhär? tongue

http://img132.imageshack.us/img132/7126/foto1828.jpg

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2009
Elektronik, gammal o använd, jaa det kan börja brinna.

Avstängd
268 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
leksak skrev:

De bör inte?.. Är din spis konstruerad för att börja brinna om 2-3 år?

Kanon..
1 473 Inlägg
4 juni 2009
doch skrev:
leksak skrev:

Det bör såklart inte, precis som att ett värmeljus inte bör explodera eller att ett nybyggt hus inte bör brinna ner efter ett par månader pga elfel, men det händer.
Risken ökar iom att saken används, brödsmulor tas inte bort, hamnar i nån glipa, man stoppar i fryst bröd som blöter ner brödrosten osv osv.

Avstängd
268 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
leksak skrev:
doch skrev:
leksak skrev:

Det bör såklart inte, precis som att ett värmeljus inte bör explodera eller att ett nybyggt hus inte bör brinna ner efter ett par månader pga elfel, men det händer.
Risken ökar iom att saken används, brödsmulor tas inte bort, hamnar i nån glipa, man stoppar i fryst bröd som blöter ner brödrosten osv osv.

Fryst bröd?

vinnarskalle!
907 Inlägg
4 juni 2009
Jag brukar alltid dra ur min brödrost efter jag är klar med den tongue Törs aldrig åka hemifrån och låta brödrosten vara inkopplad till elnätet. Man har ju hört om uppbrända bostäder pga. det.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 juni 2009
Casy skrev:
Jag brukar alltid dra ur min brödrost efter jag är klar med den tongue Törs aldrig åka hemifrån och låta brödrosten vara inkopplad till elnätet. Man har ju hört om uppbrända bostäder pga. det.

Duktig ponke smile Man ska inte lämna såna hushållsapparater ikopplade när man inte tänkt använda dem.
Detta gäller även vattenkokare osv, kan bli kabelbränder o skit helt omotiverat, just brödrostar e inte ovanligt att de lever sina egna liv har ja märkt...

Avstängd
268 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Casy skrev:

Duktig ponke smile Man ska inte lämna såna hushållsapparater ikopplade när man inte tänkt använda dem.
Detta gäller även vattenkokare osv, kan bli kabelbränder o skit helt omotiverat, just brödrostar e inte ovanligt att de lever sina egna liv har ja märkt...

Du är ju bara så jävla cool asså!

631 Inlägg
5 juni 2009
doch skrev:
Mortalis skrev:
Casy skrev:

Cool vet jag inte, men smartare än en grönsak är hon smile

blacken
5 juni 2009
Arradin skrev:
doch skrev:
Mortalis skrev:

Cool vet jag inte, men smartare än en grönsak är hon smile

Djupfryst eller tinad??..

Fisketokig
2 997 Inlägg
5 juni 2009
Självklart så har man bara kontakten i under tiden och har full uppsikt medan den används och bara använder där det är fritt till tak och inget i närheten.

Skulle aldrig lita på en brödrost och de kan lätt fastna nere och ta eld. Har för övrigt en likadan brödrost som använts flitigt i ett par år nu.

Mer orolig över OBH's vattenkokare. Lämnade in min förra då den kortslöts pga vattenbehållaren sprack och allt passerade kontakten.

Lev säkert. Ta ett glas mjölk och en knäckebrödsmacka istället smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök