Hejsan..
Har satt i en annan motor i min bil 325:a från -92 (ej Vanos)
Bilen startade men tyvärr så stegrade tomgången precis som om jag hade gasen i botten och fick stänga av bilen direkt igen så jag inte varvade sönder motorn, detta hände alla gånger vi startade kanske 10 ggr eller nåt.
Bilen rykte även svart.
Kabelpaket, insprut och insug är samma som satt på den andra motorn och då fungerade allt.
Det jag har testat är:
-Spjället öppnar inte sig ( ska det ju inte göra om eftersom jag inte gasade)
-Mätade spällgivaren och jämförde men en den andra som jag fick med den "nya motorn" och verkade bete sig likadant.
-Kollade även bränsletrycksregulatorn (heter väl den silvriga grejen som sitter på undersidan av insuget vid utgående bränsleanslutning) genom att sätta på en slang och suga och den verkade även bete sig men den andra jag fick med den "nya motorn"
Just nu har jag ingen aning om vad jag ska ta mig till och vad som kan vara fel, är det någon som har något förslag ?
Finns ingenting som man ska "nollställa" när bilen har stått länge, närmare bestämt sen förra sommaren ?
Mvh Christian
Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)