Hej! Jag vill lära mig att drifta. Är mycket sugen att komma den 12 juli. Men jag har ingen vana och är rädd för att ni bara kommer be mig att köra hem. Jag skulle vilja börja med att köra med/mot-urs runt en kon. Öka sedan radien och sedan en 8. Var kan man köpa hjälm och hanskar innan den 12e helst över disk? Vad kostar det?
Hej! Jag vill lära mig att drifta. Är mycket sugen att komma den 12 juli. Men jag har ingen vana och är rädd för att ni bara kommer be mig att köra hem. Jag skulle vilja börja med att köra med/mot-urs runt en kon. Öka sedan radien och sedan en 8. Var kan man köpa hjälm och hanskar innan den 12e helst över disk? Vad kostar det?
Hjälm finns för 400kr på JULA, jag kör själv med en sådan. handskar finns okså där (behöver ju inte vara racinghandskar)
Alla är vi nybörjare från början, tveka inte att skicka PM till mig elelr ta kontakt med mig på plats i Hässleholm så ställer jag gärna upp o hjälper dig med lite körtips & du får även gärna åka med mig om du vill det ?
Körde av vägen med polarens 740 igår, vilket resulterade i att jag nu helt plötsligt köpt mig en 740 Så ska ta mig tiden att laga de väsentliga och kanske delta i driftingen nästa gång.
Det är klart att du ska lära dej att drifta om du vill det. Jag tror nog inte att där är någon som kommer vilja att du ska åka hem igen. Visst, några kanske kommer tycka att det är kul om du snurrar o så men bevisa då istället att du lär dej något av det. Snurrar man inte så vet man inte om man har passerat en gräns eller är nära den eller är långt från den. INGEN och jag lovar att ingen har kört felfritt i början av sin karriär. Även de erfarna snurrar fortfarande. Man lär sej mkt genom att titta på bilarna med när de kör. Man tittar på framhjulen och lyssnar till motorn så kan man snart se när det är rätt eller är lite fel.
SÅ kom igen nu o kom den 12:e. Jag kommer själv oxo vara där med min svarta 744. Svarar gärna på frågor o visar lite hur det går till.
1: Namn: Johan Martinsson Klubb: Licensklass ingen Bil: Volvo 855 - 1995 (2: Namn: David Persson Klubb: Licensklass ingen Bil: Nissan Primera GT -98) ÅTERBUD 3: Namn: Henrik Elg Klubb: Licensklass ingen Bil: Vw Passat -1997 4: Namn: Henrik Elg Klubb: Licensklass ingen Bil: Peugeot 106 Rallye -1997 5: Namn: Henrik Elg Klubb: Licensklass ingen Bil: Audi 80 Cabbe -1994 6: Namn: Morgan Svennarp Klubb: Carkings Licensklass ingen Bil: Ford Mondeo ST-paket -2000 7: Namn: Martin Baeck Bil: Chevrolet Corvette Convertible -1987 8: Namn: Martin Baeck Bil: MG B GT -1970 9: Namn: Martin Baeck Bil: Audi A5 2,0T Cab -2009 10: Namn: Fredrik Andersson Bil: Bmw 330 –01 11: Namn: Cristian Nilsen Bil: Audi Coupe -94