3331
Sök

Sätta ditt dump i en 850?

24 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
#1
hej
lite saker jag undrar, vad ska man ha för dumventil? vissa säger åter cirkulerade och andra en helt vanlig dump som släpper utt allt. vilken ska man ha ?


31 Inlägg
9 juni 2009
#2
satte öppen på min blev inte nöjd med det kom avgas puffar och de känndes som den tappa för mycket tryck i växlingarna tongue... dem på bsr sa till mig skit i dump och sätt öppet filter ist...


1 587 Inlägg
9 juni 2009
#3
Jadu vet inte riktigt om detta själv, vissa säger att den kan börja gå dåligt om man använder öppen dump o dom föreslår en återcirkulerande medans ja själv sett 850 T5 med öppen SSQV ventil tongue Funkade jätte fint sa killen smile


24 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
#4
okej har hör lite olika saker jag med


133 Inlägg
9 juni 2009
#5
Frågan är varför du vill ha en extern dump?
Det sitter ju redan en återcirkulerande på turbo-aggregatet.
Har du en automatare så känns det helt meningslöst att ha en atmosfärisk dump om det är ljudet du är ute efter.


31 Inlägg
9 juni 2009
#6
jag har flera polare där de köra med öppen dump och bilen går inte dirket sämre men data boxen räknar ju med att trycket e återcirkulerande. men när de förrsvinner mer luft än va det ska så uppstår det avgas puffar vilket man inte alltid märker... men de kan skada bilens katasylator o va jag vet så e en sådan inte så billig...


272 Inlägg
9 juni 2009
#7
Ännu en tråd som förståsigpåarna snart kommer skriva i :-)
Kör med vad du vill, org styrsystem klarar reglera lambda hyffsat bra (även om den är för långsam). börjar den bråka, byt tillbaka. Svårare än så är det inte. Inte direkt så att vevlagerna rasar..
Senast redigerat av jip (9 juni 2009)

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

719 Inlägg
9 juni 2009
#8
kört med öppen dump på min 850 i snart fem år. Fungerat felfritt.

31 Inlägg
9 juni 2009
#9
fick den länken när jag frågade om dump va ok...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798


24 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
#11
har inte original styrsystem den är mappad av motornord nu i våras.  har bytt en hel del i motorn så som h-stakar,smida  kolvar ,vev , kam, planad topp, t19 turbo  och mycket mer orkar inte skriva allt. den trycker på bara nog. tror jag struntar i dum, nöjer nig med vrålet från 5an:P


Ahlsen
14 juni 2009
#12
Severin skrev:
Jadu vet inte riktigt om detta själv, vissa säger att den kan börja gå dåligt om man använder öppen dump o dom föreslår en återcirkulerande medans ja själv sett 850 T5 med öppen SSQV ventil tongue Funkade jätte fint sa killen smile

inte min du menar nu severin va big_smile


Sök