2863
Sök

BMW 525 finnes (stulen?) - Ägaren efterlyses!

93 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Hej!

Utanför vårt hyreshus står sedan ett tag en BMW 525. Efter att ha kollat upp vem som äger bilen och ringt upp alla personer med detta namn i denna stad så hittas fortfarande ingen ägare.

Då bilen fått parkeringsböter (finns lappar på rutan) så borde ju ägaren fått veta var bilen finns eftersom påminnelser kommer via post hem till bilägaren. Dessa kanske å andra sidan inte har hunnit komma fram?

En granne har pratat med polisen men de ville vänta då de tyckte att bilen stått "för kort tid" och att den då inte var anmäld stulen. Detta var i februari dock men bilen står kvar nu i juni och har stått sedan december 2008.

Finns det något jag kan göra? Det kanske finns en orolig bilägare någonstans... Vad hade ni gjort?

Plats: Malmö
Senast redigerat av _Sofie_ (10 juni 2009)

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

www.klockren.nu
476 Inlägg
10 juni 2009
Om den inte är anmäld stulen vill ägaren säkert inte ha den heller...kanske är lättare att ställa den där än dra skiten till skroten?
Va är de för årsmodell? Va heter ägaren?

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

5 198 Inlägg
10 juni 2009
Det går väl få fram Namn adress och telefon nummer så vad är problemet,,,, skicka brev,, ring.... vill han inte ha bilen så är det upp till han.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 juni 2009
Eller så är det någon som är på långsemester eller kanske jobb utomlands och inte har en aning om detta ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

93 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
FordeveR skrev:
Om den inte är anmäld stulen vill ägaren säkert inte ha den heller...kanske är lättare att ställa den där än dra skiten till skroten?
Va är de för årsmodell? Va heter ägaren?

Du kan mycket väl ha rätt. Det är en -89:a. Jag vill inte lägga ut mer uppgifter på internet än så...det hjälper ju inte så mycket att lägga ut namn här heller tongue

93 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
gamlingen skrev:
Det går väl få fram Namn adress och telefon nummer så vad är problemet,,,, skicka brev,, ring.... vill han inte ha bilen så är det upp till han.

Om inte Vägverket/Transportstyrelsen ger ut det så vet jag inte var man får tag på de uppgifterna...

93 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Eller så är det någon som är på långsemester eller kanske jobb utomlands och inte har en aning om detta ?

Det är lite detta man är rädd för. Skicket är inte toppen på bilen men det har ju inte alltid betydelse hmm

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
10 juni 2009
_Sofie_ skrev:
gamlingen skrev:

Om inte Vägverket/Transportstyrelsen ger ut det så vet jag inte var man får tag på de uppgifterna...

ring 0771 141516 så får du fram namn och ort på ägaren sen in på hitta och hitta honom

2slow

93 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
azid skrev:
_Sofie_ skrev:
gamlingen skrev:

ring 0771 141516 så får du fram namn och ort på ägaren sen in på hitta och hitta honom

Det är precis såhär jag gått tillväga. Telefonnummer kan man inte få men jag fick fram ägarens namn och ort, ringde sedan upp alla som hittades men fick ingen napp sad

Eftersom bilen står och tar upp parkeringsplats m.m. så vill man få bort den. Polisen får ta hand om detta nu, trots att de sagt "nej" tidigare. Det känns som att detta är enda möjligheten hmm
Senast redigerat av _Sofie_ (11 juni 2009)

www.klockren.nu
476 Inlägg
18 juni 2009
Hur har de gått, är den borta nu?

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

Sök