3471
Sök

Ska iväg å titta på en bil, men får dåliga vibbar..

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
http://www.blocket.se/landskrona/Saab_9 … amp;last=1

Ska iväg å se på denna kanske imorgon. Men saken är det att jag får dåliga vibbar. Han kan tänka sig att sälja den för 10k? Och han har 17" fälgar, trimmad, 3" avgassystem.
Fattar inte en sak med detta, han säger att han har köpt en ny bil kombi. men är ändå intresserad av byten?

Prata med honom för ngn dag , fråga varför hans bil har varit avställd i 2 år. Då får jag svar - att han har köpt bilen av sin granne fixat den m.m men sen köpte sig en kombi.

Nu till saken vad tkr ni jag ska göra?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

RMR-Crew
478 Inlägg
11 juni 2009
Provkör, hissa bilen och kolla under.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 juni 2009
kolla upp den?

Audis in Scandinavia Crew

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 juni 2009
har du reg nr så kan ja fixa info åt dig smile En hel drös smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Nikkelicious, om du menar på vv.se har jag redan kollat en hel del där tongue

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Reg nr:PUA252

smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 juni 2009
sedan att saab 9000 är ganska döda på marknaden är ju en bidragande orsak.

143 Inlägg
11 juni 2009
saab står ju inte så värst högt iaf om det e lite äldre bil..
men o andra sidan: vilken äldre bil gör inte det igentligen ??

"ok.. bidrar me läge att bli påhoppad kanske..." tongue

men iaf: VV visar ungefär hälften av faktan på bilen om ja får vara äli.. förra tjejens far jobbade på en myndighet som hade hand om Västragötalandsregionen o han plockade fram massor på ST´n som ja inte fick fram via VV´s sida..

mitt råd e: kolla noga, prova o kolla mer.. tjöta me säljaren o se hur han e o allt också. ta me en polare e ett bra alternativ med.. bollplank e allti fint.. smile

lyck t o håll oss posted me fact´s.. smile

373 Inlägg
11 juni 2009
En reko bil att köra/köpa/äga, men ja be att få kolla den sista bes protokollet,så vad du ska titta lite x-tra på..allt kan hända på 2 år när den varit avställd och ej i drift.
Det verkar lite lurt Saaben är ju nästan lika rymlig som (en kombi)..

Men ok, han kanske har en nyare bil typ leasing i jobbet..ja ta med en kompis prata mera med honom och hör vem som har trimmat Saaben..
Lycka till!!

''Hugin-Hachiko''

1 050 Inlägg
11 juni 2009
Jag skulle nog ta en extra koll på vxl-lådan, i annonsen står det T.ex "Extraförstärkt vxl- låda" förmodligen så har lådan kanske rasat tidigare? (eller håller på som bäst) big_smile

Vill minnas att Saab har problem med sina vxl-lådor.
Annars är ju priset 10.000 mkt intressant.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
11 juni 2009
inte vv.se

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
11 juni 2009
Kostar inte en förstärkt växellåda till dom där typ 30,000:-?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 juni 2009
MrErlandsson skrev:
Kostar inte en förstärkt växellåda till dom där typ 30,000:-?

Inte om det är nått hemmamek kanske? Behöver inte vara dåligt för det...

TS: Bor du nära bilen, kör och kolla. Har du en längre sträcka får du själv bestämma om det är värt risken att mötas av ett vrak. Har du dåliga vibbar så har du smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

371 Inlägg
11 juni 2009
Den är absolut inte värd det begärda priset i annonsen. När den kostar 10kkr kan det däremot vara intressant om den känns bra.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

Saabifierad
2 031 Inlägg
11 juni 2009
Om du är osäker med det om han köpt en kombi eller inte, fråga honom när du är där något i stil med: vad var det för kombi du köpte? åhhh kan man få ta en titt? så ljuger du ihop något att det är bra/cool bil, kanske ja farsan hade en fungerade perfekt så får du reda på om det är sanning eller inte tongue

Säger han något i stil med: ja det är en kombi, jag kommer inte ihåg modellnamnet eller nej alltså den står på verkstad nu så du kan inte kolla, då kan det vara något lurt hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

12 086 Inlägg
11 juni 2009
Känns de väsentligt om han ljuger lr inte?
Skulle jag köpa en bil för 10k hade jag förväntat mig vad som hällst.

Och vad är poängen med att försöka spräcka hans lögner? Att han ska ge dig bilen ist? tongue
Åk kolla på bilen, är den värd 10k köp den annars inte.

1 207 Inlägg
11 juni 2009
Jadu. Jag tror att det är liten chans att bara kunna pruta ned 9k på en bil i den där prisklassen. Men 19k är den inte värd. Eller bilen är säkert värd 19k men har inte det pengavärdet - om du förstår vad jag menar. Jag köpte min för 37k för 2 år sedan, då var den värderad till 43k, nu är den värd mellan 14-20k enligt värderingssidor på internet. Med det ville jag säga att bilmarknaden har dött ut rätt ordentligt för saab 9000. Men bilen i sig är bra, men köp en a50 istället.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Jag åkte inte iväg till den, köpte en Honda Civic LSI <3.

Sök