Fredrik-79 skrev:
Du kan blytta över motorn men du behöver byta en hel del för de ska funka.
Men boxen kan du INTE flytta med för den passar inte i 9000 för de är mer avancerad system av Trionic 5.
På motorn behöver du byta svänghjul, sump, transmitions kåpan för att de ska funka sen en 9000 låda med svänhjul o koppling.
MVH
Moton jag har är en 2.0T med manuell låda
Moton som sitter i är en 2.3T med automatlåda
Båda boxarna är exakt likadana men med olika program
Transmitionskåpan menar du då för fästen för Servopumpen eller ?
Har inte dragit fram min 2.0a och tittat så vet inte men på denna 2.3 sitter servopumpen mot torpedväggen
Sumpen ? är inte dem lika ?
Svengjulet tar jag från 2.3an i med att jag tängte jag skulle ha kvar automatlådan !
Lika så tängte jag att jag skulle ha min turbo och mitt JT 3" DP och avgasrör som ligger från NG900
Turbon kommer inte som den gamla turbon då men har inget val då turbon från min 9000 är mer en KASS
Måste jag ochså plocka över insiget från 2.3an till min 2.0a ?
Hur kommer min 2.0a att reagera på orginalprogrammet för 2.3an ?
Ska programmera om boxen och mappa den om det nu behövs
men bara bilen funkar att köra med till en början så