2525
Sök

Garantier vid kabeldragning

61 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
jag har en helt ny (nästintil) peugeot 207a. Jag tänkte dra för slutsteg och baslåda. Så tänkte bara om ngn här har koll på om alla / Någon (i så fall vilken) garanti som ryker?

Med tanke på att man måste göra ett litet hål från batteriet osv så kan ju inte tillverkarna vara allt för glada i det här smile)

vore tacksam för svar!

75 Inlägg
14 juni 2009
Det borde finnas klara hål i torpedväggen att dra igenom. Sedan är det ju bara att demontera allt om du skulle få problem så finns det inga spår. Ring till din återförsäljare och fråga dom så får du deras syn på det dom kan kräva att det skall vara monterat av en auktoriseradfirma men jag har lärt mig att man ofta gör det bättre och mera noggrant själv, tyvärr.

61 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
jaja, själv ska jag göra det! ngn annan nisse får inte röra!

ursäkta min okunnighet? torpedväggen? finns det redan hål in till kupén?

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
14 juni 2009
Torpedväggen är plåten mellan motorutrymmet och kupén, ofta så finns det hål i den som bara är ingensatta med gummi "ploppar".
Bara att göra ett snitt i gummit och dra igenom kabeln.

Glöm inte säkring.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

BioPower by MapTun
238 Inlägg
14 juni 2009
Klart att det finns färdiga hål in till kupén genom torpedväggen.. Hur kommer annars original elen in i kupén smile

Det är bara kolla ifrån motorutrymmet vart kablarna tar vägen.

Maptun #3 BioPower Inviduell

61 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
haha, det e sant faktiskt smile skratta inte allt för mycket åt mig nu smile hehe.. men garatin då?! ngn som har ngn erfarenhet av det?

Amatör
320 Inlägg
14 juni 2009
Försäkrningen ryker ifall bilen börjar brinna och du har säkringen på strömkablen länge än 30cm från batteriet.

/A

2 914 Inlägg
14 juni 2009
har ingen erfarenhet ang. garantier men dom flästa här pratar om att om man har en säkring max 30 cm från batteri så gäller garantin men inte om man inte har någon säkring.
gå in på www.brl.se sen väljer du "slutsteg" och sedan "inkopplingsinformation slutsteg"
där finns lite info smile

61 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
tack så mycket smile

Sök