4744
Sök

Kan man kolla tempen på datorn med något program?

511 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Ja Finns det något program som man kolla temperaturen på datorn med?För min dator känns jätte varm hela tiden.smile

MVH

?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
14 juni 2009
nonno skrev:
Ja Finns det något program som man kolla temperaturen på datorn med?För min dator känns jätte varm hela tiden.smile

MVH

http://www.almico.com/speedfan438.exe

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juni 2009

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 926 Inlägg
14 juni 2009
sen har du speedfan också, då kan du även mixtra med fläkten om du skulle ha tråkigt wink

511 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Oj då!CPU temperaturen är 88 grader,ock speedfan funkar inte att ladda ner just nu,Men hur får ja temperaturen lägre?

?

ingen livslust
169 Inlägg
14 juni 2009
Stationär dator?, Börja med att suga ur den på damm, kan hjälpa avsevärt mycket! Annars får du kanske uppdatera kylningen på datorn, men är den helt orginal ska de ju inte behövas.

Sen blir vissa datorer varmare än andra givetvis, har den blivit varmare och varmare?

Ska du va här inne så får du fan gå ut!

511 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
A_W_ skrev:
Stationär dator?, Börja med att suga ur den på damm, kan hjälpa avsevärt mycket! Annars får du kanske uppdatera kylningen på datorn, men är den helt orginal ska de ju inte behövas.

Sen blir vissa datorer varmare än andra givetvis, har den blivit varmare och varmare?

Den är bärbar ock om man spelar på internet börjar allt att hacka sig framåt i ca 30 sekunder.Spelar man nått lite mera ansträngande bränner man sig på datorn.Det är vista ock en hp pavelion

?

1 926 Inlägg
14 juni 2009
Hur har du datorn när du använder den? Se upp så du inte sätter fläkten på tex ditt lår, då kväver du datorn.

Testa att ha datorn på en bricka i ditt knä, så inte tyg och liknande kväver datorn.

511 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Spelis skrev:
Hur har du datorn när du använder den? Se upp så du inte sätter fläkten på tex ditt lår, då kväver du datorn.

Testa att ha datorn på en bricka i ditt knä, så inte tyg och liknande kväver datorn.

ja har den redan upphöjd på ett bord så att de är ca 1,5 cm mellan datorn ock bordet
Senast redigerat av nonno (14 juni 2009)

?

629 Inlägg
14 juni 2009
skulle tempen va 88 grader skulle den va paj, säkert sensorn som spökar, skulle gissa på hälften.

Mröh

511 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Dagge88 skrev:
skulle tempen va 88 grader skulle den va paj, säkert sensorn som spökar, skulle gissa på hälften.

okok,men den ÄR skit varm man bränner sig på den om man belastar den,och spelar man på internet börjar spelen att hacka efter typ 1 min,samma sak om man ser på film.Och det är grymt irriterande när man inte kan göra nått liksom:(sad

?

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
14 juni 2009
Mitt tips: Everest, från lavalys

Mycket bra program som visar precis allt du kan tänkas vilja ta reda på om din dator.

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juni 2009
nonno skrev:
Dagge88 skrev:

okok,men den ÄR skit varm man bränner sig på den om man belastar den,och spelar man på internet börjar spelen att hacka efter typ 1 min,samma sak om man ser på film.Och det är grymt irriterande när man inte kan göra nått liksom:(sad

Där finns en del buggar och dylikt i några av dessa programmen, lita inte på resultaten om du inte får liknande från två av dem tongue

Vore tempen alltför hög borde den vara instabil och stänga av sig själv också?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

511 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
nonno skrev:
Dagge88 skrev:

Där finns en del buggar och dylikt i några av dessa programmen, lita inte på resultaten om du inte får liknande från två av dem tongue

Vore tempen alltför hög borde den vara instabil och stänga av sig själv också?

ok,men är det värmen som gör att det hackar då?

?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
15 juni 2009
Blir datorn varm jobbar den inte lika bra som om den är kall och det kan leda till hack.

Kanon..
1 473 Inlägg
15 juni 2009
Denhär tråden kom upp jävligt lägligt då även min dator kände för att steka sig själv på 87 grader igår, fick bli en liten dammsugning o liten rensning på onödiga processer så går den fint på 48 sen igårkväll tongue

4 005 Inlägg
15 juni 2009
Lavalys Everest är ett trevligt program för att visa saker ur datorn: http://www.lavalys.com/products.php?ps= … mp;page=10

I övrigt så beror det HELT på vad du har för processor i din dator, vissa AMD-cpuer ligger över 90 grader..
Finns en hel del listor som du kan hitta genom google på vad din cpu ska ligga på för temperatur,
Här är en http://www.pantherproducts.co.uk/Articl … ures.shtml

4 005 Inlägg
15 juni 2009
leksak skrev:
Denhär tråden kom upp jävligt lägligt då även min dator kände för att steka sig själv på 87 grader igår, fick bli en liten dammsugning o liten rensning på onödiga processer så går den fint på 48 sen igårkväll tongue

Skicka iväg ett PM sen när dina minneskort har blivit förstörda av den statiska elektrisiteten så kan jag hjälpa dig med det wink

Använd tryckluft + dammsugare ovanför! (ej i datorn)

Kanon..
1 473 Inlägg
15 juni 2009
linuslinje skrev:
leksak skrev:

Skicka iväg ett PM sen när dina minneskort har blivit förstörda av den statiska elektrisiteten så kan jag hjälpa dig med det wink

Jag gick elektronik/data på gymnasiet, jag har rätt bra koll på hur man gör o inte gör big_smile

4 005 Inlägg
15 juni 2009
leksak skrev:
linuslinje skrev:
leksak skrev:

Jag gick elektronik/data på gymnasiet, jag har rätt bra koll på hur man gör o inte gör big_smile

Tydligen inte smile

Sök