3595
Sök

Volvo 740 Elfel HJÄLP!

21 Inlägg
18 juni 2009
Trådstartare
Tjenna undrar om någon kan hjälpa mig för jag fick ett konstigt elfel idag ska ta allt från början

Den börjar med att jag står och grejar och plockar loss vänster framlampa och sen sätter tillbaka den sen när jag ska åka så märker jag att vindrutstorkarna bara går och kan inte stänga av dom och efter en stund så märker jag att dom slutar gå när jag drar ut kontakten till spolarvätske pumpen:S ok tänker jag och skiter i den så länge så märker jag senare att blinkersen vänster bak glöder så testar jag att blinka vänster då blinkar vänster framlampa posetionsljus och blinkers samtidigt:S men allt funkar som vanligt på högersidan. fattar inte vad som har hänt:(

Mkt tacksam för svar:) //Emil

75 Inlägg
18 juni 2009
Jordfel, ingen aning om var men att det är jordfel är jag säker på
Senast redigerat av Herald (18 juni 2009)

Är man en dryg jävel samtidigt som man påstår att man är i sina bästa år när man egentligen är en gammal gubbe så är det någonting som inte klickar i ordentligt

15 Inlägg
18 juni 2009
Hade precis samma fel på min. Kolla på innerskärmen så sitter det flera jordkablar anslutna på ett block eller vad man ska kalla det. Kolla så alla kablar har kontakt eller om nån har lossnat

21 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
ok ska kolla på detta tack så mkt:)

21 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
Det var jordkablarna som hade dåligt kontakt men det är fixat nu:) tack så mkt:D

149 Inlägg
2 augusti 2009
jag har typ av samma fel:S jag kopplade ihop 2 kontakter som inte skulle va ihopkopplade o sen då jag drar ut dom igen,sen då jag drar på helljuset o halvljuset så går torkarna igång:S va kan de va:S

Sök