Jomenvisst, nu ser stötdämparn bättre ut! är rätt säker på att om du gör bakstycket i 5 mm så räcker det med enkel plåt det blir ju en liten låda.
Sista ordet har dock sfro eller?
När det gäller utväxlingen och ev högt varv så är nog risken snarare att det blir för orkeslöst.
Du ska ju ha kvar de stora originalhjulen + att utväxlingen i volvoaxeln är mer långbent än fordens + att V6'ans momentkurva är högre än originalmotorns (sid 8?)
(förutsätter att trean är nåt i stil med 1 - 1)
Du får räkna på utväxlingen, finns väl nån formel eller kalkylprogram att hitta på nätet
Hjuuuls hade nån artikel om adaptrar i fjol, tror att den kombinationen nämndes där
"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing