3074
Sök

Audi 80/90 broms problem.

8 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
jag har bytt huvudbroms cylinder, bromsreducerings ventil, och har luftat hur mkt som helst. men får endå inte upp bromstrycket. va faan kan va fel?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 juni 2009
Bromstrycksackumulatorn (bomben) är trasig. Lyser eller blinkar varningslampa/autocheck för bromsarna?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
jaha. då har jag provat bytt den. va kan de vara mer för fel?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 juli 2009
Hmm... är du säker på att du fått ut all luft? Har du även luftat kopplingen när du bytte huvudbromscylinder?
Vilken ordning luftade du? Har du ABS?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
jag är ganska säker på att all luft är borta. har ingen abs. men kopplingen har ja inte luftat än, behöver man göra det också? ska prova de iallafall

267 Inlägg
15 juli 2009
Har inte hållt på med så mycket audi men en del vw - golf och en del är ju samma smile
bromsreducerings ventilen på golf sitter vid bakaxeln gör det de på audi?

för på golf så måste man aktivera bromsreducerings ventilen (spänn upp den med ett buntband) sen lufta som vanligt. Glöm inte att ta bort spännbandet sen när du är klar!

1 122 Inlägg
15 juli 2009
Tydligen så äre inte bara ja som har broms problem med min audi 90 tongue hehe

gasa nu foer faen!

8 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
nu har jag provat allt som finns. har fått bromsvärkan på alla däck. men pedalen är dock fortfarande svampig. vad gör en broms bomb egentligen? måste jag lufta den också på något sätt?

Sök