4053
Sök

Bromsskivor och belägg till automat v70 t5

6 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Tjenare!

Nu är det så att jag ska byta skivor och belägg runtom. Då jag aldrig gjort detta innan så
skulle jag vilja ha lite köpråd smile

Eftersom jag nu har en automat så bromsar jag rätt mycket, kan även hända att det blir halv kraftig inbromsningar ibland  men kör ju inte direkt rally hela tiden om ni förstår mig wink

Så till frågan, ska jag satsa på ett par vanliga skivor/belägg eller en sportigare variant?

Hur står sig sport/vanlig mot rost?
Vägdamm?
Livslängd?

Dem jag hittat är följande: Slitsade GEM sportskivor samt ferodo Sportbromsbelägg
eller: Bromssats QH med bromsskivor, bromsbelägg.

Båda  finns på www.chassit.se om ni vill titta närmare, eller om ni kommer med  egna förslag, dock är 4000 absolut max för hela kittet.

Tack på förhand!

402 Inlägg
22 juni 2009
Hej! Köpte själv de slitsade kittet från GE-motorsport för 3900:- har inte kört särskilt
långt med dom än så länge. Polare som har samma kit, säger att dom slitsade skivorna
"äter" belägg ganska så bra i början, men å andra sidan så har man bättre bromsverkan
vid hårdare inbromsningar, och dessutom är de ju snyggare än vanliga skivor.
Priset är helt ok, tycker iaf jag, tror nog att en orig. sats från Volvo kostar minst lika mycke.
Min rekommendation: köp "slits-kittet"!smile

6 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Pinnenpabacken skrev:
Hej! Köpte själv de slitsade kittet från GE-motorsport för 3900:- har inte kört särskilt
långt med dom än så länge. Polare som har samma kit, säger att dom slitsade skivorna
"äter" belägg ganska så bra i början, men å andra sidan så har man bättre bromsverkan
vid hårdare inbromsningar, och dessutom är de ju snyggare än vanliga skivor.
Priset är helt ok, tycker iaf jag, tror nog att en orig. sats från Volvo kostar minst lika mycke.
Min rekommendation: köp "slits-kittet"!smile

Ja men det låter ju lovande faktiskt! Blir antagligen dem då nu den 25e smile

Dock så är det ju alltid trevligt om någon annan kan dela med sig av deras erfarenheter med
dessa eller liknande skivor i samma prisklass!

Sök