Kesler skrev:
inte konstigt, bilderna suger, bilen är inte tvättad (STOOORT minus) och priset för högt för en non turbo
Varför skriver alla att bilen INTE har turbo? Är den urplockad eller är det ingen "S" ?
"S" i betäckningen skvalrar om att det sitter en
lågtryckare i bilen. Dvs
BILEN HAR TURBO!!! (Skall ladda ungefär 0,3bar.)
Nu har jag inte letat efter annonsen på blocket, hittade ingen länk i denna tråden heller. Men håll texten kort och koncis. Som tidigare sagts, ingen vill höra om meningen med livet i en bil annons.
Annons så här skrev:
Volvo 945Besiktigad och skattad. Nyservad, Nytt avgass, 277000 Mil.
Drag, Automatlåda, CD-stereo, Mörkblå, Rails, Vindskydd på framrutor, Orginal lastgaller, Skinn, Träpanel, Fjärr-Larm, Elhissar. SoV däck 16"alu + 15" plåt. Bra däck
OCH BRA BILDER!
Det jag skriver under denna rad tar du INTE med i en annons!
"945" avslöjar att det är en kombi, behöver inte skriva det igen och igen.
Sedan kommer att den är bes o skat, så intresenten vet att den är körklar/påstäld = Tuta ock köra.
Utrustningen som är viktig, (Funktion) är drag, däck, vxl-låda.
Bonus utr (Lull,lull) är: Elhissar Fram/Bak, Läder (Hel/Halv?) Larm/m.fjärlås.
Låt resten bli en trevlig överaskning för spekulanten när han/hon kommer o tittar.
Nämn inte ACn över huvudtaget. Frågar någon så säger du att den inte fungerar (=Finns inte) sedan är det upp till köparen att dra egna slutsatser. Är det en ECC har de ju fortfarande automatisk temp-kontroll. (=Bonus) Om något extra inte fungerar, nämn inte utrustningen i fråga. = >Finns inte. (Det jobbiga alternativet, ta bort det) Man kan inte kräva fungerande AC på en 15år gammal bil, inte för 15k!
Sladra inte iväg. Håll det kort. Kolla mitt annons förslag. Tre rader, det orkar vem som helst läsa. En roman som mitt inlägg blev nu, det läser nästan ingen.
Till sist. Om du nu haft ute den ett tag och inte blivit av med den. Tag bort annonsen, inga nerpilar som visar hur desperat man är... Sätt in en ny fräsh och sätt ner priset till 15k. Ha mindre prutmån, bara du får dit köparen och tittar.EDIT: Tog bort LTT då din bil uppenbart inte är en "S" modell. Står det "S" på bakluckan?