Sen kan ju remmarna behöva bytas med ifall det var längesedan
Om man vill vara extra noggran och verkligen gå igenom allt så skulle jag även rekommendera att byta ut bromsvätskan och servooljan om det inte vart bytt på nåt/några år. Då dessa drar till sig vatten och förlorar verklingsgraden.
Luftfilter. Vattenpump. Spännrulle. Brytarspetsar om sådan finns. Sedan finns det någon mer kabel som kan vara bra att byta, tror det var den till tändspolen. När du är igång byter du kylar- och bromsvätska.
# Kamrem & spännare # Olja & Filter # Tändkablar fördelarlock samt rotor # Alla remmar i motorrummet # Olja i växellådan & bakaxeln (Fick gratis olja från Swebuss som dom hade i sina bussar, kosta typ 400 kr/litern) # Servo/broms-vätska #Dämpare/fjädrar runt om # Nya ok samt skivor & belägg # Hjullager runt om # Nya däck samt fälg (Behövdes till min då jag inte hade några ) # Böt generatorn också för den ladda inte 14.4v så den var väll lite sliten också, böt till en 90A) # Böt också voltregulatorn
Detta kosta mig strax över 20 000 kr men vad gör man inte för sin första bil? Bilen gick otroligt bra efter detta och hade jagi nte krockat den hade jag aldrig sålt den
//Soderqvist
Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
Glöm inte att kolla och göra ren oljefällan/vevhusventilationen och dess "filter". Ganska så viktigt. Och om du byter kamremmen, så passa på att byta samtliga packboxar också..
Glöm inte att kolla och göra ren oljefällan/vevhusventilationen och dess "filter". Ganska så viktigt. Och om du byter kamremmen, så passa på att byta samtliga packboxar också..
oki Fixad nu med ) tog lite extra tid för varmt ute