Håller på med två testpaneler nu för att avgöra hur mycket pearl jag ska ha. Samt så att effekten blir så som jag vill ha den. Har lagt två lager på dessa paneler. Jag tror det räcker så, men ska lägga ett tredje lager på en av dem. Bara för att kolla
Svårt att fånga effekten, men gjorde så gott det gick med min kamera
Ingen klarlack på ännu. Så detta ska torka nu och sedan begravas i 2 lager klarlack. Så hoppas jag att det ska bli effektfullt.
Då var testet klart. Jag är riktigt nöjd. Sista testet är att ta ut dem i dagsljuset, men det ser lovande ut.
Jättesvårt att fånga effekten som sagt, men här kommer lite bilder.
Tog ett helt gäng med bilder. Kanske svårt att avgöra på bilderna, men den som ligger ner så att säga. Den har fått tre lager med pearl och den som står upp har fått två lager. Ser faktiskt inte själv så jättestor skillnad på dem, men ska granska i ljuset senare när klarlacken torkat.
Tror att detta ska matcha det röda på bilen rätt bra
Har precis läst igenom hela projektet och de ha blivit tokbra:) Kommer följas
Oj, tackar tackar!
Ja nu är det bråttom till helgen måste jag lacka taket och mitten av huven svart med pearl + att jag måste lacka om det som blev lila på sidokjolarna och bakspoilern. Sedan ska jag försöka hinna trapera b-stolparna med kolfiber och hoppas att jag får hem min nya grill innan Vallåkra också