2407
Sök

Fråga ang, Apple Iphone 3G!

Livsnjutare
155 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
Tjena, Funderar på att köpa ett Abonnemang med Iphone 3G.  Nu till frågan, Har sett på blocket etc att man kan låsa upp sin Iphone för typ 300kr? Går det att låsa upp den om jag kommer ett sånt abonnemang med telia? Då är den ju såklart låst till telia i 12 mån tror jag det är?.  Går det då att låsa upp den direkt eller man måste vänta dom 12 månaderna?

Någon som har Iphone själv som kanske kan berätta lite om den? wink

804 Inlägg
27 juni 2009
Jailbreakar man kan man lätt låsa upp den till andra kort. Finns ingen anledning att betala någon för det då det är lätt och man ändå får göra det igen när man uppdaterar till en nyare maskinvara på luren.

804 Inlägg
27 juni 2009
El_Capitano skrev:
beta skrev:
Jailbreakar man kan man lätt låsa upp den till andra kort. Finns ingen anledning att betala någon för det då det är lätt och man ändå får göra det igen när man uppdaterar till en nyare maskinvara på luren.

Jailbreak är gratis men då kan man inte uppdatera telefonen via iTunes. Sen är det lättare att sälja en olåst mobil, varför ska man inte låsa upp iphonen efter bindningstiden? smile
Det finns båda för och nackdelar med Jailbreak.

Allt är bara mjukvara, när man ska sälja sin upplåsta mobil så startar man ju bara itunes och återställer den till original. Nej, uppdaterar du din iphone från 2.2.1 till 3.0 i itunes så försvinner ju jailbreaken och man får göra det igen. Men jailbreak och upplåsta är inget som påverkar mobilen eller andrahandsvärdet.
Där finns bara fördelar med jailbreak.

804 Inlägg
27 juni 2009
El_Capitano skrev:
beta skrev:
El_Capitano skrev:

Jailbreak är gratis men då kan man inte uppdatera telefonen via iTunes. Sen är det lättare att sälja en olåst mobil, varför ska man inte låsa upp iphonen efter bindningstiden? smile
Det finns båda för och nackdelar med Jailbreak.

Allt är bara mjukvara, när man ska sälja sin upplåsta mobil så startar man ju bara itunes och återställer den till original. Nej, uppdaterar du din iphone från 2.2.1 till 3.0 i itunes så försvinner ju jailbreaken och man får göra det igen. Men jailbreak och upplåsta är inget som påverkar mobilen eller andrahandsvärdet.
Där finns bara fördelar med jailbreak.

När du köper en telefon med abonnemang och bindningstid då kan du ringa bara med den operatören även när bindningstiden går ut. Man måste låsa upp telefonen hos operatören efter bindningstiden för att kunna ringa med alla andra operatörer. För 300kr får man en olåst mobil. smile

Jo jag vet, men varför betala 300kr för det när man gör det själv på mindre än 30minuter? Jailbreak vill man ju alltid ha ändå för alla verktygen där är för OSét och man låser ju även upp luren genom cydia utan vidare. Folk ser iphonen för mycket som en telefon, det är mer en dator med ringfunktion.

804 Inlägg
27 juni 2009
El_Capitano skrev:
beta skrev:
El_Capitano skrev:

När du köper en telefon med abonnemang och bindningstid då kan du ringa bara med den operatören även när bindningstiden går ut. Man måste låsa upp telefonen hos operatören efter bindningstiden för att kunna ringa med alla andra operatörer. För 300kr får man en olåst mobil. smile

Jo jag vet, men varför betala 300kr för det när man gör det själv på mindre än 30minuter? Jailbreak vill man ju alltid ha ändå för alla verktygen där är för OSét och man låser ju även upp luren genom cydia utan vidare. Folk ser iphonen för mycket som en telefon, det är mer en dator med ringfunktion.

300:- för att låsa upp telefonen efter bindningstid hos operatören, det har inget med Jailbreak att göra! hehe
Så du menar att du kan låsa upp din telefon/iphone själv när din bindningstid går ut?

Jag kan låsa upp den nu med, när där fortfarande är bindningstid. Tar 5min att gå in på cydia, lägga till länken till paketet och installera det så är den upplåst.

DFFL
9 020 Inlägg
27 juni 2009
El_Capitano skrev:
beta skrev:
El_Capitano skrev:

300:- för att låsa upp telefonen efter bindningstid hos operatören, det har inget med Jailbreak att göra! hehe
Så du menar att du kan låsa upp din telefon/iphone själv när din bindningstid går ut?

Jag kan låsa upp den nu med, när där fortfarande är bindningstid. Tar 5min att gå in på cydia, lägga till länken till paketet och installera det så är den upplåst.

Det vet väl alla att Jailbreaka kan man alltid göra!! Men kan du använda alla Sim-kort utan att Jailbreaka, NEJ! Då måste den låsas upp hos din operatör efter din bindningstid, det är det jag menar smile

Jag tror inte att du förstår vad han menar...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

804 Inlägg
27 juni 2009
El_Capitano skrev:
FireTraXX skrev:
El_Capitano skrev:

Det vet väl alla att Jailbreaka kan man alltid göra!! Men kan du använda alla Sim-kort utan att Jailbreaka, NEJ! Då måste den låsas upp hos din operatör efter din bindningstid, det är det jag menar smile

Jag tror inte att du förstår vad han menar...

Jo, han snackar om Jailbreak och jag skrev om låsa upp mobilen efter bindningstiden (via operatören)

Ja, och jag menar, varför vara så dum och betala 300kr till operatören när man ändå vill ha den jailbreakad? Speciellt när det är så lätt att en 8åring som precis lärt sig engelska i skolan klarar av det.

Livsnjutare
155 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
beta skrev:
El_Capitano skrev:
beta skrev:

Det är de jag vill veta, om de går att låsa upp den även om jag har bindnings tid på den? Menar inte att låsa upp den hos opratören efter bindningstiden.  Går väll och göra direkt när man köper den? med något ;P

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 juni 2009
Oavsett allt som skrivits ovan, så vänta två veckor på den nya iPhone 3Gs. Inga revolutionerade nyheter som får mig att byta upp mig i alla fall men ska man köpa en ny kan man lika gärna vänta på (mycket) snabbare telefon med fler funktioner smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Livsnjutare
155 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
Hm. verkar inte vara någon större skillnad på den gamle och den nya förutom att den nya ska vara snabbare? -.-  bra mycke dyrare okså säkert ;p

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 juni 2009
Svamp3n skrev:
Hm. verkar inte vara någon större skillnad på den gamle och den nya förutom att den nya ska vara snabbare? -.-  bra mycke dyrare okså säkert ;p

Den nye (3Gs) är bra mycket snabbare, har videokamera, kompass, röststyrning, finns som 32gb, kraftigare grafikkrets=bättre spelprestanda osv

Dessutom säljs den till samma priser som 3G, alltså kostar en 16gb 3Gs som en 8gb 3G och en 32gb 3Gs som en 16gb 3G gjorde innan. Alltså, bara korkat att köpa en 3G nu när du får så mycket mer om en månad eller när det nu är den släpps...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök