3255
Sök

Eftersnack: Gatebil Mantorp 26-28 juni 2009

rakäre
1 275 Inlägg
29 juni 2009
It was HOT damn HOT........................ i thought that it was a great weekend.

Thanks to everyone that came forward and talked to us .

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
29 juni 2009
Zippo_ skrev:
Känns som mer folk borde hålla sig till sina club-banåka-träffar ist, där det finns lugna timmen och liknande.

Jag tyckte det var riktigt lyckat iaf smile

AMEN as in church!!!

Gatebil är "fullt ös medvetslös" .. stenskott ingår i priset och det är inte lacken utan däckrök och hk som prioriteras ... "Skiter man på sig" när nån driftar om, så har man inget på banan att göra (därför jag inte körde haha)

Allt som allt en riktigt skit skön helg med massa sol och grymma bilar !! smile

213 Inlägg
29 juni 2009
Jill skrev:
Zippo_ skrev:
Känns som mer folk borde hålla sig till sina club-banåka-träffar ist, där det finns lugna timmen och liknande.

AMEN as in church!!!

Gatebil är "fullt ös medvetslös" .. stenskott ingår i priset och det är inte lacken utan däckrök och hk som prioriteras ... "Skiter man på sig" när nån driftar om, så har man inget på banan att göra (därför jag inte körde haha)

Kan inget annat än hålla med dig.
Är man rädd för stenskott så ska man byta hobby.
DLK Supran körde farligt på banan tycker jag som kört en hel del bana när jag var yngre.
Krypa runt bana då han man inget på banan att göra.

4 418 Inlägg
29 juni 2009
Jani Hast skrev:
Jill skrev:
Zippo_ skrev:

AMEN as in church!!!

DLK Supran körde farligt på banan tycker jag som kört en hel del bana när jag var yngre.

Stod i starten och kollade hur många dom faktiskt svartflaggade då dom fis-körde i 70 på rakan ... Men idioterna tittade inte ens utan fortsatte att köra varv efter varv .. Lite arga personalen var till slut, såg ut som en av dom var på väg att kasta flaggan på en av bilarna nästan big_smile tongue haha

Jag såg bara DKL Supran ett varv och då rullade den på i makligt tempo, men jag tror att han var ute den kritiska tiden då det var 3 bilar på 5 min som flög av och fick bärgas på flaket .. Värst var nog Mercan som fick svart flagg, såg ut som han körde i 50 på rakan !!

47 Inlägg
29 juni 2009
en toppen helg tycker jag
den hade allt
våra bilar kamade hem 3 st priser och värme fest och körning på bana kan de bättre!!!!!

....floztyle is the shit.....

819 Inlägg
29 juni 2009
var första gången gatebil för min del, och jag tyckte det var riktigt lyckat smile dock tyckte jag att det var lite dåligt med info osv. Men överlag var det kanonfint smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

457 Inlägg
29 juni 2009
Var där i lördags och tittade, i det stora hela en trevlig tillställning.
Tråkigt att loaded inte körde som utlovades i högtalarna dock!

Tog dryga 600 bilder, kommer nog lägga upp några senare iallafall.

Sen riktat till en enskilld deltagare...
"swedrift" man kör inte som en idiot inne i depåområdet, totalt huvudlöst beénde SKÄRPNING!!!

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

194 Inlägg
29 juni 2009
Rolig helg, om man vill ha lugnare körning så är ju söndag eftermiddag att föredra... smile

Tyckte dock det var sådär bra koll på folk med flaggorna, skita i när man får svartflagg är ju riktigt fult tycker jag som man såg hela tiden... man kan ju tänka sig att en person som gör så skiter i om dom får en flagga för läckage eller liknande med...

2 014 Inlägg
29 juni 2009
Tycker att det med lätthet var sommarens höjdpunkt hittills! Mycket bra väder (nästan lite väl bra, lite kräftvarning nästan), många fina bilar, trevliga människor, mycket action på banan och festande på kvällen. Allt det en bra bilträff ska innehålla enligt min ödmjuka mening.

Man fick ju måttligt med abstinensbesvär när man såg alla som körde på banan, i synnerhet när Ronny och Natalie gav sig ut till slut. Förhoppningsvis blir det körning av även för min del nästa år när förutsättningarna är bättre.

Jäkligt skoj också att bilen vann pris, det var totalt oväntat då det fanns väldigt många fina bilar på plats, och bilen inte är vare sig en utställningsbil eller i utställningsskick. En sak är i alla fall bevisad; vi vet hur man bygger Nissan-bilar i Habo (alla priser i Nissan-klassen gick till Habo-bor).

Vid nästa evenemang man planerar att besöka (Bilsport Action Meet) ska vi dock ta med tält istället för att sova i bilen. R34'ans säten är bekväma nog men det är smått irriterande när solen går upp så tidigt och väcker en klockan jättetidigt på morgonen.

PS: Om någon har bilder på min och/eller sambons (Lady Millas) bilar får ni gärna maila över dem alternativt posta dem i våra projekttrådar. DS.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

457 Inlägg
29 juni 2009
trocade skrev:
Tyckte dock det var sådär bra koll på folk med flaggorna, skita i när man får svartflagg är ju riktigt fult tycker jag som man såg hela tiden... man kan ju tänka sig att en person som gör så skiter i om dom får en flagga för läckage eller liknande med...

Noterade även att många inte respekterade gulflagg, mkt. dåligt!

457 Inlägg
29 juni 2009
Alecci -> Har några bilder på din, skicka din mailadress via pm så får du de wink

VD
643 Inlägg
29 juni 2009
Jill skrev:
Jani Hast skrev:
Jill skrev:

AMEN as in church!!!

Stod i starten och kollade hur många dom faktiskt svartflaggade då dom fis-körde i 70 på rakan ... Men idioterna tittade inte ens utan fortsatte att köra varv efter varv .. Lite arga personalen var till slut, såg ut som en av dom var på väg att kasta flaggan på en av bilarna nästan big_smile tongue haha

Jag såg bara DKL Supran ett varv och då rullade den på i makligt tempo, men jag tror att han var ute den kritiska tiden då det var 3 bilar på 5 min som flög av och fick bärgas på flaket .. Värst var nog Mercan som fick svart flagg, såg ut som han körde i 50 på rakan !!

Jag lovar att jag inte fiskörde för att jag ville.. Har inte byggt bilen för att bara titta på den.. Doch hade jag problem med att bilen dog i vänster svängar.. Tog mig av och tanka full tank men det hjälpte dåligt.. Efter många om och men så dog den helt för mig och fick dras av banan sad
Den blev mappad på fredag kväll och precis innan jag skulle upp så gick packboxen till veven.. Men efter mycket skruvande så kom jag iväg iallafall.. Blir andra bullar när problemet är löst.. Ber om ursäkt att jag var i vägen..

28 Inlägg
29 juni 2009
för  mig var det första gången jag körde på banan! det var så kul!
FUCK  utställning säger jag bara, nu jävlar blir det åka av....
var det någon som var snabb o fick med något av mina MINI ställ på kort? wink hihi alla är nybörjare nån gång!

824 Inlägg
29 juni 2009
missflostyle skrev:
var det någon som var snabb o fick med något av mina MINI ställ på kort? wink hihi alla är nybörjare nån gång!

Fick med den på bild, dock inget ställ tongue

http://forumbilder.se/images/319200953541P07e0.jpg

fotointresserad
2 307 Inlägg
29 juni 2009
missflostyle skrev:

Jag tror jag ska ha några bilder på den också.. har inte hunnit gå igenom dem ännu bara tongue

4 418 Inlägg
29 juni 2009
Lidborn skrev:
Jill skrev:
Jani Hast skrev:

Jag lovar att jag inte fiskörde för att jag ville.. Har inte byggt bilen för att bara titta på den.. Doch hade jag problem med att bilen dog i vänster svängar.. Tog mig av och tanka full tank men det hjälpte dåligt.. Efter många om och men så dog den helt för mig och fick dras av banan sad
Den blev mappad på fredag kväll och precis innan jag skulle upp så gick packboxen till veven.. Men efter mycket skruvande så kom jag iväg iallafall.. Blir andra bullar när problemet är löst.. Ber om ursäkt att jag var i vägen..

Vill bara poäntera att det inte var din bil jag hade i åtanke när jag skrev om fis-körning... utan som det står så tyckte jag att du åkte i makligt tempo, men man märkte att nått var vajsing då du inte fick fart på den och åkte in rätt fort ... Men nu vet vi vad det var ... Hoppas du hittar problemet !!

Avstängd
103 Inlägg
29 juni 2009
Riktigt lyckad helg,   kommar man dit i god tid så blir det nog mycke åka,   men är det nån som har bilder ev film på min 200sx den vita me sponsor loggor???  wink

Jag tycker de va bra kört av dom flesta på banan, mycket respekt o omtänksamhet.

22 Inlägg
29 juni 2009
SIR_Pierre skrev:
fula tjejer. dåligt organiserat.. alldeles för mycket skit på banan.. och en jävla chikan på rakan som där alltid var rusningstrafik i!!!!

skulle fan åkt till power meet nästa helg istället..

håller med dig på den punkten, fööör dåligt var de

506 Inlägg
29 juni 2009
Varför skriver så många om det som va dåligt! Lägg fram d som va bra!
Jag hade en kanon helg! å det beror på väder, Folket stämningen bilarna allt

Born to be wild and crazy

Åkeri ägare
226 Inlägg
29 juni 2009
Kan bra instämma med övriga

Var där bar på lördagen men mycket nöjd med dagen för utom info va väldigt svårt att få tag i annsvariga för utställningen eller hur bilarna skulle stå nu blev det bra i alla fall men lite tråkigt att en del fick ström och vissa inte. Men över lag väldit trevligt. va där själv för att plåta och ställa ut och jag fick grymt många bilder som jag jobbar med i värmen hehe

/Magnus
Senast redigerat av cool blue (29 juni 2009)

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby

Sök