3092
Sök

vinande ljud i 6*9, men bara ibland

29 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
tjena! har fått vinande ljud i mina 6*9 or som ligger på ett steg. på steget ligger även basar.. det som är det konstiga är att det är inte ett konstant vinande utan det kommer lite då och då.. lågnivå och ström är dragna på varsin sida av bilen. har testat två olika jordpunkter.. vore tacksam för förslag på åtgärder då jag inte vet riktigt vart jag ska börja.

29 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
jepp det följer varvtalet. men varför är det bara ibland kan vara bra långa stunder... jo har väl ca 5 mil till närmaste men har tänkt ta mig dit vid ett senare tillfälle..
Senast redigerat av Torrben (19 april 2006)

29 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
jo får göra det..men kan man ha högtalar kabeln bredvid strömmen? blir det störningar av de?

Valkyrie
118 Inlägg
19 april 2006
Torrben skrev:
jo får göra det..men kan man ha högtalar kabeln bredvid strömmen? blir det störningar av de?

Det rekommenderas inte.

Citat från nardik.se:

Dra strömkabel på en sida bilen och lågnivåkabel så långt från alla strömkablar som möjligt     
Att risken för störningar ökar när man drar strömkabel och lågnivåkabel för nära varandra är bara en anledning att separera dom två. En annan minst lika viktig orsak är att ljudkvalitén påverkas negativt om lågnivån påverkas av strömkablar.

Forge Distributer http://www.maptun.com/

29 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
jo får ta mig en noga titt på det hela imorgon.. i värsta fall får man väl börja fixxa skärmade kablar... det får fixxas med aluminium folie:D men alltså hur långt måste högtalar kabeln ligga från strömmen... är ju ca fem centimeter ifrån på steget...
men tack för alla tips... ska pillas hela dagen imorn tills det förvsinner.. men om ni har några fler så är det taksamt:D allt ska testas
Senast redigerat av Torrben (19 april 2006)

4 Inlägg
19 april 2006
Högtalarkabel är inte lika kännslig för störningar som lågnivån så, det ska inte vara så farligt att ha dom bara ett par cm ifrån varandra.

4 554 Inlägg
19 april 2006
e nästan säker på att de e kall lödning på någon lågnivåkontakt...

29 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
hmm är det på steget eller cd-enheten?.. tycker det inte ser ut som på steget...är det garanti eller måste man betala för att få det fixxat?.. eller kan man ldöa om det sj?

Återigen tack för tipsen.. ska som sagt testas imorn

Sök