3069
Sök

Gör Guss Motor fortfarande burar?

s0l0m0n
30 juni 2009
Trådstartare
Någon som vet om Guss Motor fortfarande håller på att göra burar? Eller om någon har ett tips på billiga burar i södra sverige så uppskattas det smile

4 001 Inlägg
30 juni 2009
Guss blev väl köpta av Finess eller så bytte dom namn, det var nåt sånt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

16 197 Inlägg
30 juni 2009
som ja fattar de så håller guss på fortfarande men gör bara kompletta installatioiner.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 291 Inlägg
3 121 Inlägg
30 juni 2009
Ska du svetsa i buren själv eller ska du anlita någon?
Om du vill ha hjälp med buren kan Krille på Sportvagnskonsult både göra buren och montera den men han säljer nog inte lösa bockade burrör.

s0l0m0n
1 juli 2009
Trådstartare
viccoA skrev:
Ska du svetsa i buren själv eller ska du anlita någon?
Om du vill ha hjälp med buren kan Krille på Sportvagnskonsult både göra buren och montera den men han säljer nog inte lösa bockade burrör.

Blir att montera den själv smile Är bara ute efter färdigbockade rörbitar

s0l0m0n
1 juli 2009
Trådstartare
MattiasH skrev:
Ring till TMS, riktigt bra priser på fullburar i byggsats

http://www.tms.nu/

Tack för tipset, ska höra av mig till dem senare idag och se vad dem har att erbjuda smile

1 827 Inlägg
1 juli 2009
GUSS och Gunnarsjö Svets o Smide är inte samma sak även om man lätt kan tro det. smile

Vad jag vet håller GUSS fortfarande på i STHLM och Finess har tagit över Gunnarsjös maskiner.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

s0l0m0n
6 juli 2009
Trådstartare
s0l0m0n skrev:
MattiasH skrev:

Tack för tipset, ska höra av mig till dem senare idag och se vad dem har att erbjuda smile

TMS hade rätt bra priser, RC Bur 2500:- exkl moms och frakt är inte så jag skriker och springer åt andra hållet precis smile

KHRacing
6 juli 2009
Trådstartare
Eisenhut skrev:
GUSS och Gunnarsjö Svets o Smide är inte samma sak även om man lätt kan tro det. smile

Vad jag vet håller GUSS fortfarande på i STHLM och Finess har tagit över Gunnarsjös maskiner.

Samt att Ingemar endast gör kompletta racingburar fortfaranade - men inte överhuvudtaget i samma omfattning som tidigare då han pensionerat sig smile

1 291 Inlägg
6 juli 2009
s0l0m0n skrev:
s0l0m0n skrev:
MattiasH skrev:

TMS hade rätt bra priser, RC Bur 2500:- exkl moms och frakt är inte så jag skriker och springer åt andra hållet precis smile

Precis det pris jag gav för mina (corsa RC och corsa 4x4) dock så fick jag lite för lite rör båda gångerna men det var bara ringa och förklara vilka rör som saknades så kom dom nån dag senare, ett bra tillfälle att ta nån meter extra wink självklart kostade det inget extra.

74 Inlägg
7 september 2010
Ptja ska du bara ha bockade rör så kan du ju alltid gå till någon som har en rörbock och be honom bocka dom åt dig? tongue
De är så jag planerar att göra! Blir billigast så och jag ska bara ha röret vid B stolparna bockat.
Resterande kommer vara raka så dom behöver jag bara köpa och kapa till själv! smile
Och att få ett rör bockat kan inte kosta många slantar! Några hundra högst!

ang just burar: Vet någon vad man ska ha för rör? Finns det något krav på vilken tjocklek på vilket gods röret ska ha för att vara godkänt??

4 001 Inlägg
7 september 2010
Coretech skrev:
Ptja ska du bara ha bockade rör så kan du ju alltid gå till någon som har en rörbock och be honom bocka dom åt dig? tongue
De är så jag planerar att göra! Blir billigast så och jag ska bara ha röret vid B stolparna bockat.
Resterande kommer vara raka så dom behöver jag bara köpa och kapa till själv! smile

ang just burar: Vet någon vad man ska ha för rör? Finns det något krav på vilken tjocklek på vilket gods röret ska ha för att vara godkänt??

Det beror ju på om man ska ha en godkänd bur eller inte, ska man bara ha en för utseendets skull så kan man ta vilka rör som helst, annars så får du gå in och läsa på burkraven hos t.ex www.sbf.se
Senast redigerat av kolvas (7 september 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

3 121 Inlägg
7 september 2010
Coretech skrev:

Ska det bli en godkänd bur måste nog de främre sidosträvorna vid a-stolparna bockas med.
Tror inte det blir billigare att göra så som du föreslår om du inte har en bra kontakt i stålbranchen, rören som man använder är inte billiga.

74 Inlägg
7 september 2010
viccoA skrev:
Coretech skrev:

Ska det bli en godkänd bur måste nog de främre sidosträvorna vid a-stolparna bockas med.
Tror inte det blir billigare att göra så som du föreslår om du inte har en bra kontakt i stålbranchen, rören som man använder är inte billiga.

Den ska inte vara godkänd för rally/stripp osv utan mest för syns skull...
Så då kan man ta vilka rör som helst alltså! smile
de är bra! big_smile Tack för informationen! smile

3 121 Inlägg
7 september 2010
Coretech skrev:
viccoA skrev:
Coretech skrev:

Visst kan man ta vilka rör som helst men varför inte göra rätt från början om rören kostar 2500kr...
Värdehöjmingen på bilen är obefintlig med en icke godkänd bur men om du monterar en riktig bur seriöst gör det bilen mer eftertraktad för bana/rc/rally.

74 Inlägg
7 september 2010
viccoA skrev:
Coretech skrev:
viccoA skrev:

Visst kan man ta vilka rör som helst men varför inte göra rätt från början om rören kostar 2500kr...
Värdehöjmingen på bilen är obefintlig med en icke godkänd bur men om du monterar en riktig bur seriöst gör det bilen mer eftertraktad för bana/rc/rally.

De har du ju faktiskt rätt i... Men jag vill liksom bara ha bur bakom stolarna... För utseendets skull liksom! smile
Men ska väl kolla runt lite! Buren ska dessutom gå att plocka ur om jag vill de! smile
Alltså ska det vara en skruvad bur!

KHRacing
7 september 2010
Trådstartare
Du kan ha en fullt godkänd 9,99sek dragracebur bakom stolarna med ett avtagbart rör vid förarstolen.
Senast redigerat av KHRacing (7 september 2010)

1 827 Inlägg
7 september 2010
Fullkomligt idiotiskt att bygga bur för syns skull! Vem vet vad som händer med alla dom rören om du smäller?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

74 Inlägg
8 september 2010
KHRacing skrev:
Du kan ha en fullt godkänd 9,99sek dragracebur bakom stolarna med ett avtagbart rör vid förarstolen.

Hur menar du med "avtagbart rör vid förarstolen"?
Vart menar du att detta rör sitter?
Vad kostar det att få en sån bur bockad men montera själv tror du??
De är mycket en kostnadsfråga tyvärr då bygget´s huvudord är BUDGET! sad
självklart vill jag ju att de är ett seriöst bygge samtidigt...

Sök